اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر:

بوشهر دومین استان کشور از نظر تعداد نمایندگی ثبت احوال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: استان بوشهر پس از استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین تعداد نمایندگی ثبت احوال را در کشور دارد.

بوشهر دومین استان کشور از نظر تعداد نمایندگی ثبت احوال است

کیومرث صالحی‌نیا صبح امروز در آیین افتتاح نمایندگی ثبت احوال بردخون با گرامیداشت یاد شهدای دولت اظهار داشت: در دولت نهم و دهم با شعار خدمت صادقانه و بی‌منت افتتاح نمایندگی در مراکز بخش‌ها آغاز شد و در این راستا ایده دسترسی مردم به خدمات پذیرفته شد که استان بوشهر پس از استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین تعداد نمایندگی ثبت احوال را در کشور دارد.

صالحی‌نیا افزود: الحمدالله همه مراکز بخش‌ها در استان بوشهر دارای نمایندگی ثبت احوال هستند و تنها دو بخش ریز و خارگ از این نعمت بی‌بهره هستند که در آینده عملی خواهد شد.

وی با اشاره به سابقه و قدمت تاریخی دیرینه این شهر گفت: بردخون به دارالمؤمنین و دارالعلمای استان مشهور است و مهد علمای بزرگوار بوده و ادامه راه ابریشم نیز به بردخون می‌رسیده و مدرسه علمیه‌ای داشته که در استان سرآمد است.

صالحی‌نیا ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی مصمم به خدمت صادقانه به مردم است و در عرصه حقوق عمومی حقوق افراد را تضمین می‌کند و با توجه به پیشرفت‌های علمی و بهره‌مندی از نوآوری‌ها در نمایندگی‌ها و ادارات تفاوتی وجود ندارد و سامانه‌ها در این شهر نیز فعال است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اطلاعات به سند دیجیتال تبدیل می‌شود و روی پایگاه ملی کشور ثبت و به عنوان سند ملی معرفی می‌شود که در این نمایندگی سامانه استعلام الکترونیکی، ثبت ولادت، ثبت وفات، ازدواج، طلاق و مهاجرت به صورت دیجیتال فعال است و تفاوتی بین نمایندگی و اداره وجود ندارد.

وی یادآور شد: امیدواریم که بتوانیم پاسداران خوبی برای حفظ ارزش‌های دین و رهرو صدیقی برای شهیدان انقلاب باشیم و به عنوان خادمی صادق در دولت کریمه فعالیت کنیم.

در پایان از سند سجلی سردار شهید یوسف بردستانی به‌عنوان یک اقدام فرهنگی رونمایی و حسین محمدی به عنوان مسئول نمایندگی ثبت احوال بردخون معرفی شد.

همزمان با هفته دولت و با حضور مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، فرماندار شهرستان دیر و تعدادی از مسئولان شهرستان نمایندگی ثبت احوال بردخون افتتاح شد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول