اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیرکل ثبت احوال استان گلستان:

طلاق در گلستان کاهش و جمعیت افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان گلستان از کاهش طلاق در این استان خبر داد و گفت: این در حالی است که با افزایش جمعیت در استان مواجهیم.

طلاق در گلستان کاهش و جمعیت افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیف‎الله ابوترابی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان با بیان اینکه روند ازدواج و طلاق در گلستان کاهشی بوده است اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در زمینه ازدواج 11 هزار و 198 و تعداد یک‎هزار و 129 واقعه طلاق در گلستان ثبت شده است که نشان می‎دهد با کاهش ازدواج و طلاق در استان مواجه بوده‎ایم.

وی از کاهش سه درصدی طلاق در استان خبر داد و گفت: نسبت ازدواج به طلاق در گلستان 9.5 به یک است یعنی به ازای هر 9.5 ازدواج، یک طلاق صورت می‎گیرد و این رقم در کشور 6.4 به یک است که نشان می‎دهد استان از وضعیت خوبی در این زمینه برخوردار است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان در خصوص صدور شناسنامه جدید بیان داشت: در پنج ماه نخست امسال 23 هزار و 735 شناسنامه جدید برای شهروندان صادر شد.

ابوترابی در خصوص هزینه‎های صدور شناسنامه خاطر نشان کرد: از کسانی که در سن 15 سالگی تمام شناسنامه نمونه قدیم خود را تعویض کنند مبلغ 2 هزار تومان، 17 سالگی 10 هزار تومان، ورود به 30 سالگی 2 هزار و 500 تومان و از 30 سالگی به بالا مبلغ 10 هزار تومان اخذ می‎شود.

وی از رشد جمعیت 1.2 درصدی در شهرستان گرگان خبر داد و ابراز داشت: در شهرستان‎های بندرگز و کردکوی رشد جمعیت کمتر از یک درصد است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان در خصوص انتخابات پیشرو و برنامه‎های این اداره کل در زمان برگزاری انتخابات اظهار داشت: در برگزاری انتخابات الکترونیکی به هیچ وجه امکان جعل شماره ملی وجود ندارد و از طریق کارت ملی راستی‎آزمایی صورت می‎گیرد و ثبت احوال این آمادگی را دارد که بر اساس این شاخصه عمل کند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول