اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان خبر داد

کاهش 15.2 درصدی ازدواج‏ در سمنان/ افزایش 14.4 درصدی طلاق‏ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان از کاهش 15.2 درصدی ازدواج‏ها و افزایش 14.4 درصدی میزان ثبت وقایع طلاق در این استان خبر داد.

کاهش 15.2 درصدی ازدواج‏ در سمنان/ افزایش 14.4 درصدی طلاق‏ها

عباس‏علی طالب‏بیدختی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: در پنج ماهه نخست سال گذشته، 2 هزار و 880  ازدواج در استان سمنان ثبت شده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به 2 هزار و 441 واقعه کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: این آمارها نشان‏دهنده کاهش 15.2 درصدی ازدواج‏ها در شهرستان‏های مختلف استان سمنان در سال‌جاری است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان همچنین از افزایش 14.4 درصدی میزان ثبت وقایع طلاق در این استان در پنج ماهه ابتدایی سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

طالب‏بیدختی اضافه کرد: امسال 501 واقعه طلاق در استان سمنان ثبت شد در حالی که این رقم در سال گذشته، 438 مورد بود.

وی افزود: در استان سمنان، ماهانه 488 و روزانه 16.3 واقعه ازدواج ثبت می‏شود که این رقم باید با اتخاذ تدابیر لازم افزایش یابد و جوانان به ازدواج اصولی و بر اساس شناخت ترغیب شوند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان ادامه داد: همچنین در استان سمنان ماهانه 100 و روزانه 3.4 مورد طلاق در ادارات ثبت‌احوال استان به ثبت می‏رسد.

طالب‏بیدختی افزود: از مجموع طلاق‏های ثبت شده در استان سمنان در سال‌جاری، حدود 25 مورد از خارج استان بوده است و این رقم با توجه به اینکه شماری از مردم این استان نیز برای ثبت طلاق به خارج استان مراجعه می‏کنند، طبیعی است.

وی با تشریح عوامل وقوع طلاق در استان سمنان اظهار داشت: یکی از عوامل اصلی طلاق در بین 20 فرایند اصلی بررسی شده در این زمینه، کمرنگ شدن نقش خانواده در تحکیم بنیان زندگی زناشویی فرزندان است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان اضافه کرد: نقش خانواده در کاهش طلاق در گذشته بسیار حیاتی بود اما متاسفانه امروز این تاثیرگذاری کمرنگ شده است و حمایت غیرمنطقی خانواده‏ها عمدتاً از زوجه سبب افزایش آمار طلاق شده است.

طالب‏بیدختی افزود: در بررسی‏های صورت گرفته مشخص شد که 45 درصد طلاق‏ها زمانی روی می‏دهد که فاصله سنی بین زوج و زوجه بین یک تا پنج سال است.

وی گفت: هرچه فاصله سنی بین زوج و زوجه کمتر باشد، میزان وقوع طلاق در آنها بیشتر مشاهده شده و هر قدر که اختلاف سنی زوجین افزایش یافته، میزان طلاق در آنها کاسته شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان افزود: 45 درصد طلاق‏ها نیز در یک تا پنج سال نخست آغاز زندگی زناشویی رخ می‏دهد و اگر این مرحله سخت به سلامت به پایان برسد، میزان طلاق‏ها به طور طبیعی کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول