اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری آئین اختتامیه جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی در اردبیل

16 برگزیده جشنواره رضوی تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در دو رشته مداحی و چاوشی‌خوانی رضوی که پنج‌شنبه این هفته برگزار می‌شود از 16 منتخب این جشنواره تجلیل خواهد شد.

16 برگزیده جشنواره رضوی تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری هفتمین جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی رضوی در اردبیل اظهار داشت: جشنواره امام رضا(ع) با هدف اشاعه فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مطابق با سیره ائمه اطهار و گرمی داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر و کمک به انتشار آثاری در سیره و شخصیت امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته اجرایی جشنواره از آبان ماه سال گذشته شکل گرفت و دبیرخانه دائمی آن نیز راه‌اندازی شد تا در این جشنواره تکریم و تجلیل واقعی از خادمان فرهنگ منور رضوی را شاهد باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل یادآور شد؛ این جشنواره برای همیشه در اردبیل برگزار خواهد شدو امسال در کنار برگزاری این جشنواره مقالات پژوهشی، پیامک رضوی و جشنواره رضوی شعر استانی نیز برگزار می‌شود.

شرفی با اعلام اینکه در سه نوبت مهلت ارسال آثار که دهم مرداد تعیین شده بود تمدید شد ادامه داد: امسال برای اولین بار جشنواره پیامک ادبی نیز به این جشنواره افزوده شده به طوری که از استان‌های مختلف در این جشنواره شرکت کننده داریم.

 

ارسال 669 اثر به جشنواره مداحی و چاوشی‌خوانی رضوی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر هفتمین جشنواره مداحی و چاوشی‌خوانی رضوی در اردبیل اظهار داشت: در مجموع 669 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که 86 اثر در بخش مداحی، 47 اثر در بخش چاوشی‌خوانی، 35 اثر در مقالات پژوهشی، 132 اثر در بخش شعر و 369 اثر در بخش پیامک ادبی است.

شرفی بیشترین استان‌های شرکت کننده در این جشنواره را اردبیل، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر اعلام کرد و گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، کرمان، البرز و ایلام نیز با کمترین شرکت کننده در این جشنواره ملی حضور یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برای حضور در مرحله پایانی جشنواره 26 مداح از خراسان رضوی، اردبیل، مرکزی، خوزستان، مازندران، یزد، سیستان و بلوچستان، تهران، هرمزگان و گیلان حضور یافته‌اند که باهم رقابت می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در بخش چاوشی‌خوانی نیز 15 نفر از استان‌های اردبیل، یزد، هرمزگان، مرکزی، گیلان، سیستان و بوشهر رقابت می‌کنند.

شرفی ابراز داشت: در رشته مقالات پژوهشی از پنج برگزیده، شعر هشت برگزیده، پیامک ادبی هشت برگزیده تجلیل می‌شود.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: برگزیده اول جشنواره پیامک رضوی در جشنواره تهران شرکت کرده و مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول