اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد

برگزاری جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌های استان خبر داد.

برگزاری جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق نیکرو بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با موضوع جشنواره رضوی، دهه کرامت و هفته دفاع مقدس با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) فرهنگ را بسترساز تمام موارد دانست و اظهار کرد: جاری شدن بستر فرهنگ موجب کاهش معضلات اجتماعی و ناهنجاری می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام مسئولان باید به موضوع فرهنگی توجه ویژه کنند، افزود: نهادینه شدن و تقویت حوزه فرهنگ موجب کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

*توجه به فرهنگ سرمایه‌گذاری زیرساختی است

این مسئول توجه و پرداختن به فرهنگ را سرمایه‌گذاری زیرساختی و زیربنایی دانست و تصریح کرد: غفلت از مقوله فرهنگ انسان را دچار مشکلات بعدی می‌کند که در آن صورت باید به فکر درمانش بود.

وی فرهنگ را نوعی پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی، تهدیدهای فرهنگی، امنیتی، نظامی و اقتصادی دانست.

حاذق‌نیکرو در ادامه با اشاره به فعالیت‌های کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان پیرامون هفت موضوع، ابراز کرد: برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) نخستین برنامه‌ای است که به مناسبت دهه کرامت از 28 شهریور جاری تا 7 مهر امسال برگزار می‌شود.

وی برگزاری این جشنواره را شامل چند محور از جمله برنامه‌های پژوهشی، فرهنگی، سینمایی، مطبوعاتی در حوزه دیجیتال، دانشگاهی، هنری، ویژه کودک و نوجوان و... عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: این برنامه‌ها در سه بخش بین‌الملل، هفته فرهنگ رضوی و عمومی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهار برنامه از این جشنواره در گیلان پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: اداره کل ارشاد استان مسئول برگزاری این برنامه‌هاست.

*برگزاری جشنواره فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌های گیلان

حاذق‌نیکرو برگزاری جشنواره فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌ها را از جمله این برنامه‌ها بیان کرد و گفت: در این زمینه تاکنون بیش از یک‌هزار و 320 اثر در حوزه سیره عملی و نظری امام رضا (ع)، تاثیر فرهنگ رضوی و ابعاد شخصیت تابناک این امام همام در تقویت باورهای دینی و فرهنگی، احادیث، مناظره‌ها و سیره علمی حضرت امام رضا (ع) در دو بخش مطبوعات و خبرگزاری‌ها شامل مقاله، مصاحبه، عکس، داستان کوتاه، خاطره، شعر و... به این اداره کل رسیده است.

وی اضافه کرد: از تعداد این آثار رسیده، 24 اثر برتر معرفی شده که در روز اختتامیه جشنواره مذکور در چهارم مهر امسال در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) رشت تجلیل می‌شوند.

حاذق‌نیکرو از برگزاری همایش شعر گیلکی با نام بزرگداشت سید جلال‌الدین اشرف در آستانه‌اشرفیه و بقعه خواهر امام رضا (ع) رشت خبر داد و یادآور شد: مسابقه ویژه پیامک رضوی نیز در رشت توسط روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

وی برگزاری برنامه‌های جانبی در حوزه کرامت در مساجد ویژه خواهران و برادران و همایش پیاده‌روی خانوادگی را از جمله فعالیت‌های آینده ارشاد استان ذکر کرد.

*برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در گیلان

حاذق‌نیکرو برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس در هفته دفاع مقدس، افتتاح برخی کانون‌ها و راه‌اندازی ایستگاه صلواتی را از دیگر برنامه‌های دفاع مقدس برشمرد.

وی برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی و کتابخانه را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: نمایشگاهی نیز با 140 غرفه در فرهنگ‌سرای نیاوران در مهر امسال برگزار می‌شود که توانمندی‌ و ظرفیت‌های هنرمندان گیلانی در آن عرضه و مطرح می‌شود.

این مسئول برگزاری جشنواره تئاتر استانی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و متذکر شد: نمایش‌های برتر در جشنواره تئاتر فجر شرکت می‌کنند.

وی اجرای نمایش با الگوهای اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد و یادآور شد: شش نمایش در این راستا در انزلی، لاهیجان، لنگرود و رشت اجرا می‌شود.

حاذق‌نیکرو، فرهنگ و ارشاد اسلامی را متولی رسمی فرهنگ و هنر دانست و خواستار حمایت مسئولان دیگر دستگاه‌های فرهنگی از جمله شورای اسلامی شهر رشت، استانداری و... با این نهاد در اجرای بهتر و بیشتر برنامه‌های فرهنگی در گیلان شد.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول