اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ارشاد کرمان:

جشنواره رضوی فراگیرترین برنامه وزارت ارشاد است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری که با محوریت و موضوع امام رضا (ع) برگزار می‌شود، یکی از فراگیرترین برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

جشنواره رضوی فراگیرترین برنامه وزارت ارشاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، وحید محمدی در آیین شعر رضوی سیرجان با اشاره به گستره اجرای برنا‌مه‌های فرهنگی و هنری با محوریت امام رضا (ع) در داخل و خارج از کشور اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری که با محوریت و موضوع امام رضا (ع) برگزار می‌شود، یکی از فراگیرترین برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ابراز داشت: جشنواره‌های موضوعی بخشی از منافع ملی را تامین می‌کنند، اما در کنار برگزاری آنها توجه ویژه‌ای به سایر فعالیت‌ها شده که برپایی جشنواره شعر آزاد و سایر برنامه‌های سالانه از آن جمله است.

محمدی به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در هفته فرهنگ رضوی استان کرمان اشاره کرد و افزود: علاوه بر برگزاری جشنواره‌های شعر رضوی در شهرستان‌های استان، نمایشگاه فرهنگ، هنر و معارف رضوی نیز از 21 شهریور ما‌ه جاری در مجتمع انتظار کرمان برگزار شده است.

وی همچنین به برگزاری هفتمین کنگره شعر رضوی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در کنگره هفتم اشعاری از شاعران 29 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که این امر نشان از گسترده‌تر شدن فضای جغرافیایی این جشنواره شعری در کشور دارد.

به گزارش فارس، هیئت داوران هفدهمین جشنواره شعر رضوی شهرستان سیرجان در بیانیه پایانی، بخشی از معیارها و شاخص‌های امتیازدهی به اشعار برگزیده را عنوان کرد.

در این بیانیه مواردی از جمله سرودن شعر در چارچوب موضوع جشنواره یعنی امام رضا (ع)، رعایت اصول اولیه فنی ادبی‌، دارا بودن مفهوم و پیام و رعایت صنایع ادبی‌، بدیع و بکر بودن شعر سروده شده را مورد تاکید قرار داده‌اند.

در پایان و بر اساس رای هیئت داوران از میان 58 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره تعداد 10 اثر برای شرکت در جشنواره استان انتخاب شدند.

ثریا ستوده بحرینی، زهرا یوسفی و ابوالفضل عمادآبادی به ترتیب به عنوان نفرات برگزیده این جشنواره معرفی شدند.

شعرخوانی 10 نفر از شاعران و تجلیل از 34 نفر از اعضای فعال انجمن شعر سیرجان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول