اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری مازندران خبر داد

حضور 10 قصه‌گوی خارجی در جشنواره بین‌المللی رضوی

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: 10 قصه‌گوی خارجی در سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در مازندران حضور می‌یابند.

حضور 10 قصه‌گوی خارجی در جشنواره بین‌المللی رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قاسم عزیززاده‌گرجی ظهر امروز در نشست هماهنگی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با قائم مقام صدا و سیمای مرکز تبرستان هدف از برگزاری جشنواره قصه‌گویی رضوی را ترویج و نشر ارزش‌های معنوی در جامعه دانست و اظهار داشت: سیره عملی ائمه اطهار به ویژه فرهنگ رضوی باید در جامعه تسری یابد.

وی با بیان اینکه برای ارائه فعالیت‌های فرهنگی و معنوی نیازمند حمایت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی هستیم، تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی به عنوان رویداد مهم فرهنگی در مازندران است که صدا و سیما به عنوان یک دستگاه فرهنگی می‌تواند در کنار کانون پرورش فکری میزبان این جشنواره معنوی باشد.

این مسئول از استقبال قصه‌گویان رضوی  در بخش داخلی و خارجی در سومین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) خبر داد و گفت: تاکنون حدود 5 هزار اثر قصه‌گویی رضوی به دبیرخانه ارسال شد که یک هزار و 300 اثر از مازندران بود.

عزیززاده‌گرجی ادامه داد: با تشکیل کمیته امور بین‌الملل امسال فراخوان جشنواره قصه‌گویی رضوی به پنج زبان زنده دنیا ترجمه شد که از 16 کشور اثر قصه امام رضا (ع) به دبیرخانه رسید.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: 10 قصه‌گوی خارجی در سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در مازندران حضور می‌یابند.

دبیر جشنواره قصه‌گویی رضوی با تاکید بر اینکه تلاش ما ارائه فعالیت فرهنگی به طور کیفی در جشنواره امام رضا(ع) است، تصریح کرد: سومین جشنواره قصه‌گویی رضوی 29 و 30 شهریور سال جاری در مرکز مازندران برگزار می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اشاره به اینکه در این جشنواره 9 قصه‌گوی برگزیده مورد تجلیل قرار می‌گیرند، بیان داشت: قصه‌گویان رضوی در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسال به قصه‌گویی می‌پردازند.

وی به فراهم کردن زمینه حضور مدعوین مختلف در سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در مرکز مازندران اشاره کرد و متذکر شد: هدف ما ماندگاری فعالیت‌های فرهنگی است که در این بخش آثار برگزیده از قصه‌گویی رضوی به صورت نرم‌افزاری در بین موسسات آموزشی و دینی توزیع می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برپایی کارگاه‌های آموزشی با محوریت فرهنگ رضوی را از برنامه‌های جنبی سومین جشنواره قصه‌گویی رضوی در مرکز مازندران دانست و اذعان داشت: تولید قصه، سفالگری، نشریه دیواری و بسیاری از فعالیت‌های هنری نیز با موضوع رضوی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول