اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خبر داد

معرفی برترین‌های جشنواره مدیحه‌سرایی رضوی در 30 شهریور

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: 30 شهریور ماه با برگزاری آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی در اردبیل برترین‌ها معرفی می‌شوند.

معرفی برترین‌های جشنواره مدیحه‌سرایی رضوی در 30 شهریور

منصور شرفی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: 29 شهریور ماه مراسم افتتاح هفتمین جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی در صحن متبرک سید سلیمان فخر‌آباد در مشگین‌شهر برگزار شده و عصر 30 شهریور ماه این جشنواره با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به همت و تلاش وزارت ارشاد و با خلاقیت و ابتکار دبیر‌خانه این جشنواره در تمام استان‌ها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این جشنواره‌ها فرصت مناسب برای ترویج شعایر دین اسلام و گسترش فرهنگ رضوی است.

وی از تمام رسانه‌های گروهی استان برای همراهی و انعکاس مطلوب اخبار جشنواره سال گذشته و هفته رضوی امسال قدردانی کرد و یادآور شد: برگزاری این جشنواره کمترین ادای دین به ساحت مقدس امام رضا (ع) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: این جشنواره فرصتی مناسب فراهم آورده است تا بتوانیم در جلوه فرهنگی و هنری و ادبی عرض ارادتی به محضر ثامن‌الحجج داشته باشیم و فضائل اخلاقی و استعدادهای ناب مکتبی را در اعتلای جامعه اسلامی به نمایش بگذاریم.

شرفی دیگر اهداف برگزاری این جشنواره را شکوفا کردن استعدادها، فراهم کردن بستری برای انجام تحقیق و شناخت توانمندی‌ها و همچنین ایفای نقش عالمانه در معرفی ابعاد زندگی امام رضا (ع) اعلام کرد و بیان داشت: جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) که دهمین سال آن برگزار خواهد شد سبب شده تا ایران اسلامی در تراز جهانی و بین‌المللی بهتر از گذشته معرفی شود.

این مسئول افزود: برگزاری این جشنواره سبب شده است تا شیفتگان حضرت علی‌ بن موسی ‌الرضا (ع) با علاقه خاص در این جشنواره حضور یابند و در سایه توجهات این امام همام اردبیل نیز در شش سال گذشته میزبان مداحان و چاوشی‌خوانان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس از اردبیل به عنوان مهد مداحان و چاوشی‌خوانان جهان اسلام یاد کرد و اظهار داشت: هدف ما این است که از طریق این رویداد فرهنگی از فرهنگ‌بانان رضوی تجلیل شده و زمینه گسترش مداحی و چاوشی‌خوانی تاثیر‌گذار را بهتر فراهم آوریم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول