اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای شهر اردبیل:

هزینه بالای بیمه عاملی برای تخلفات ساختمانی است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای شهر اردبیل گفت: هزینه سنگین بیمه تامین اجتماعی ساخت و احداث واحدهای مسکونی و کارگران و مهندسان که گاه بیشتر از سایر هزینه‌های ساختمانی است دستاویزی شده تا برخی‌ها تخلف گسترده‌ای را انجام دهند.

هزینه بالای بیمه عاملی برای تخلفات ساختمانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر فرزانه ظهر امروز در جلسه شورای فنی شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه مهندسان ناظر اغلب گزارشات تخلف در ساخت و سازها را دیرهنگام یا با اغماض ارائه می‌کنند، اظهار داشت:‌ چندین پرونده به شورای انتظامی رسیدگی به تخلفات مهندسان ارائه شده در حالی که برخی از مهندسان گزارشات خود را به صورت جامع و کامل ارائه نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این اهمال و اغماض سبب جری شدن سازندگان به انجام تخلفات بیشتر می‌شود در حالی که وظیفه مهندس ناظر و ماموران اجرائیات است که از همان ابتدای ساخت و ساز با دید فنی موارد را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند.

این عضو شورای شهر هرگونه سوء استفاده در این زمینه را مشمول جرم و معرفی به مراکز قضایی اعلام کرد و افزود: ضرورت دارد با قدرت و توان با افرادی که در ساخت و سازهای غیر‌قانونی سهیم و شریک هستند برخورد شود.

گزارش مراحل ساخت را مهندس ناظر ارائه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: بهتر است گزارش مراحل ساخت را مهندس ناظر به شهرداری ارائه کند نه اینکه مالک در این امر پیشقدم باشد.

علیرضا دباغ عبداللهی گفت: هر چند فرهنگ‌سازی در این زمینه یکی از راهکارهای پیشگیرانه است اما در کشور ما به غلط رایج شده است که گزارش مراحل ساختمانی را مالک به شهرداری ارائه می‌کند در حالی که مهندس ناظر باید شخصاً تحویل شهرداری داده و برای آن رسید دریافت کند.

وی تصریح کرد: اگر این کار صورت گیرد از 70درصد تخلفات جلوگیری شده و در همان روزهای اول ارائه گزارش جلوی تخلفات احتمالی نیز گرفته می‌شود تا شاهد آن نباشیم بعد از 9 ماه آغاز ساخت و ساز گزارش به دست شهرداری برسد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: گاه گزارش زمانی به دست مسئولان می‌رسد که ساختمان در حال اتمام است و نمی‌توان در این زمینه اقدامی خاص در تخریب و اصلاح مجدد انجام داد.

دباغ عبداللهی ارائه گزارش مهندس را ضروری و همراه با شرایط روز و مقررات جدید توصیف کرد و افزود:‌ اگر مهندس ناظر به موقع گزارش خود را ارائه و ثبت کند دیگر هرگونه تخلف از گردن وی ساقط است و کسی نمی‌تواند در این زمینه مهندسان ناظر را مقصر بشناسد.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ مسئولان دوایر فنی شهرداری نیز باید در منطق خود تنبیه  و تشویق را مدنظر قرار دهند و با کنترل دقیق اسناد اگر فردی تخلف کرده تنبیه شده و اگر به موقع کارش را انجام داده است مورد تشویق قرار گیرد.

عضو شورای شهر اردبیل به روز کردن مقررات ساختمانی را به همت مسکن و شهرسازی یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه توصیف کرد و ابراز داشت: اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم طرح تفصیلی شهر اردبیل ایرادات متعددی دارد که باید به سرعت برطرف شود.

دباغ عبداللهی موضوع فرهنگ‌سازی در این زمینه را نیز امری جدی توصیف کرد و یادآور شد: نباید به گونه‌ای رفتار شود تا هر کس صاحب قدرت و نفوذ است در حق دیگران با گرفتن حق غیر قانونی خود اجحافی صورت گرفته و حقوقی پایمال و ضایع شود.

وی در پایان دقت و نظارت ماموران شهرداری و اجرائیات را در این زمینه بسیار راهگشا و قابل تامل توصیف کرد و گفت: در این زمینه ماموران شهرداری باید به جد و با پیگیری مستمر تخلفات را به موقع گزارش دهند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول