اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

18 هزار سالمند زیر پوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: در حال حاضر 18 هزار و 696 سالمند استان زیر پوشش این نهاد بوده و از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

18 هزار سالمند زیر پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی، محمد بلوچی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 22 هزار و 941 سالمند در پوشش حمایتی این نهاد قرار داشتند که چهار هزار و 245 نفر از آنان به دلایل مختلف از جمله فوت، داشتن توان مالی و طرح پالایش از حمایت این نهاد خارج شدند.

وی با بیان اینکه این افراد به عنوان مددجویان عادی و طرح شهید رجایی زیر پوشش تمام خدمات این نهاد قرار دارند، تصریح کرد: پرداخت مستمری، خدمات درمانی و دارویی، کمک‌های موردی و فرهنگی از جمله خدمات ارائه شده به این قشر محسوب می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی اظهار کرد: تمام سالمندان که در حال حاضر در پوشش این نهاد قرار دارند سرپرست خانوار هستند.

وی مهم‌ترین مشکل پیش روی سالمندان را هزینه‌های درمانی برشمرد و افزود: این نهاد در تلاش است در راستای ارتقای سلامت سالمندان و پیشگیری از مشکلات پیش روی جامعه هدف، برنامه‌های دقیق و منسجمی را در زمینه‌های بهداشتی ارائه دهد.

بلوچی توزیع بسته‌های بهداشتی، ساخت فضای بهداشتی و افزایش آگاهی خانواده‌های زیر پوشش را از جمله خدمات این نهاد در زمینه بهداشت و سلامت عنوان کرد.

وی توجه به سلامت سالمندان را از اولویت‌های اساسی کمیته امداد دانست و گفت: تجهیزات پزشکی مورد نیاز این قشر از قبیل سمعک، ویلچر، عینک و دیگر ملزومات پزشکی در صورت نیاز به صورت رایگان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی در خصوص پرداخت مستمری به سالمندان زیر پوشش اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری مبلغی بالغ بر 24 میلیارد و 189 میلیون ریال مستمری به سالمندان زیر پوشش این نهاد پرداخت شده است.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول