اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

اخذ مجوز دوره آموزش طب سالمندی در دستور کار باشد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی بر اخذ مجوز دوره آموزش طب سالمندی در سطح استان تاکید کرد.

اخذ مجوز دوره آموزش طب سالمندی در دستور کار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌محمد گلستانی‌فرد ظهر امروز در جلسه شورای ساماندهی سالمندان خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر تنها یک پزشک در سطح استان وجود دارد که دوره طب سالمندی را گذرانده است.

 

*وضعیت سالمندی در خراسان جنوبی بسیار مطلوب است

وی افزود: وضعیت سالمندی در خراسان جنوبی به دلیل تدین و اعتقادی که مردم آن دارند وضعیت بسیار مطلوبی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برخی موضوعات در مورد تکریم سالمندان نیازمند حمایت در سطح ملی است که باید اقدامات موثری در این راستا انجام شود.

گلستانی‌فرد به 9 مهرماه روز جهانی سالمند اشاره کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری برنامه‌های مطلوب در این روز تلاش شود.

معاون تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش از سال 72 آموزش متوسطه را به سه شاخه کاردانش، فنی و حرفه‌ای و نظری تقسیم‌بندی کرده است.

حمیدرضا رخشانی ادامه داد: در این راستا باید تلاش شود تا 70 درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند.

وی تصریح کرد: افراد با فارغ‌التحصیلی در رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای علاوه بر اخذ گواهینامه تحصیلی گواهی مهارت نیز دریافت می‌کنند.

معاون تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در همین راستا رشته مددیاری سالمندی از مهر سال جاری در یکی از مدارس کاردانش استان برای انتخاب رشته دانش‌آموزان معرفی شده است.

رخشانی با بیان اینکه تا پایان سال 96 خراسان جنوبی نیازمند 500 مددیار سالمند است، ادامه داد: امید است دانش‌آموزان از این رشته استقبال خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول