اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی:

اطلاع دقیقی از برگزاری مجمع انتخاباتی ندارم

خبرگزاری فارس: سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی گفت: اطلاع دقیقی از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی ندارم.

اطلاع دقیقی از برگزاری مجمع انتخاباتی ندارم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامرضا جعفری صبح امروز در نشست با ورزشکاران روستایی و عشایری استان اردبیل اظهار داشت: زمان دقیقی را به ما اعلام نکرده‌اند ولی وزارت ورزش و جوانان در تلاش است تا این مجمع در نیمه دوم سال برگزار شود.

وی در خصوص برنامه‌های احتمالی و تصویب آن در مجمع با هماهنگی وزارت ورزش وجوانان تصریح کرد: هر زمان وزارتخانه صلاح بداند انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی در خصوص احیای کشتی‌های سنتی نیز یادآور شد:‌ ما زمانی کشتی داشتیم که همین که پشت طرف به زمین می‌خورد بازنده و برنده مسابقه معرفی می‌شد که ما در صدد احیای این ورزش اصیل هستیم تا صرف نظر از تفکرات کلاسیک آن را احیا کرده و حتی جهانی کنیم.

جعفری گفت: در این کشتی ارزش‌های اسلامی و انسانی نیز پاس داشته می‌شد و کشتی‌گیر را جوانمرد و به اصطلاح قدیمی‌ها لوتی معرفی می‌کردند که ما باید از این میراث گرانبهای خود به ویژه در کشتی پهلوانی استفاده کنیم و برخی از معضلات و مشکلات اجتماعی را حل کنیم.

این مسئول تکلیف این فدراسیون را حفظ و معرفی این رشته به نسل آینده توصیف کرد و افزود: این میراث برگرفته از تعالیم ناب اسلامی و انسانی است.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی در خصوص اعتبارات این فدراسیون و ضرورت تلاش نمایندگان مجلس برای لحاظ کردن اعتبار ویژه برای این فدراسیون با گستردگی ورزشکاران روستایی و عشایری نیز تاکید کرد: امیدواریم یک درصد اعتبار دستگاه‌های دولتی به امر ورزش و به ویژه تقویت فدراسیون‌ها اختصاص یابد تا در حل مشکلات و گره کور حمایتی برخی استان‌ها موثر واقع شود.

جعفری هم‌افزایی نمایندگان مجلس، دولت و وزارت ورزش را در تحقق اهداف ورزش قهرمانی و همگانی یادآور شد و ادامه داد: هر چند بازی‌های آسیایی در برخی از رشته‌های بومی – محلی با قوانین و مقررات خاص اجرا می‌شود اما به شکل جامع مسابقات آسیایی و بین‌المللی در این زمینه برگزار نمی‌شود.

رویکرد کشورهای دیگر به ورزش‌های بومی – محلی فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای جهان جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در این حوزه برگزار می‌شود،    تاکید کرد: در دنیا بیشتر با رویکرد فرهنگی به این موضوع نگریسته می‌شود و اصلاً رویکرد رقابتی مطرح نمی‌باشد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی ابراز داشت: ظرف چهار ماه آینده در هندوستان جشنواره بومی – محلی برگزار خواهد شد به طوری که یونسکو با عنوان نهاد فرهنگی متولی این عرصه و مدیریت در این بخش است.

جعفری گفت: این سازمان فرهنگی با سیاست‌گذاری خود هماهنگی‌های لازم را بین کشورها انجام می‌دهد تا ورزش‌های سنتی و بومی – محلی با اولویت آشنایی جوانان و حفظ مشترکات فرهنگی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مقرر شده است به عنوان دفتر دوم یونسکو فعالیت کنیم تا در باب احیای ورزش‌های بومی – محلی و سنتی که از سابقه و سبقه طولانی برخوردار هستیم توفیق یافته و رسالت خودمان را انجام دهیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول