اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی، بومی و محلی آذربایجان‌غربی:

رویکرد هیئت ورزش‌های سنتی و محلی احیای فرهنگ است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های سنتی، بومی و محلی آذربایجان‌غربی گفت: رویکرد هیئت ورزش‌های سنتی، بومی و محلی استان احیا فرهنگ‌های و سنت‌های گذشته است.

رویکرد هیئت ورزش‌های سنتی و محلی احیای فرهنگ است

عین‌الله شریف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در ارتباط با فعالیت‌های هیئت ورزش‌های سنتی، بومی و محلی استان در سال جاری اظهار داشت: برگزاری بازی‌های جام نوروزی، برگزاری مسابقات شب‌های ماه مبارک رمضان در سراسر استان، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در خردادماه در شهرستان پیرانشهر و برگزاری مسابقات فوتسال و والیبال بانوان به منظور مسابقات انتخابی استان و شرکت در مسابقات شمال‌غرب کشور و کسب مقام نخست مسابقات شمال‌غرب کشور‌ از جمله مهم‌ترین برنامه‌های هیئت در سال جاری است.

وی  افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی اوقات فراغت در تابستان برای نونهالان و نوجوانان روستایی، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی، لباس‌های محلی، صنایع دستی و اجرای برنامه‌ عاشیقلار به منظور اشاعه فرهنگ استان از دیگر برنامه‌های هیئت در سال جاری است.

شریف‌پور در ادامه با بیان اینکه تعداد بیمه‌شدگان این رشته در استان 12 هزار نفر است، تصریح کرد: تعداد تیم‌های سازمان‌یافته در رشته‌های مختلف در دو بخش آقایان و بانوان در این هیئت بیش از یک‌هزار تیم است.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی، بومی و محلی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری کلاس‌های داوری در ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی برای بانوان در خوی و میاندوآب از دیگر برنامه‌های هیئت استان است.

وی با اشاره به افزایش هیئت‌های فعال استان از 19 هیئت به 22 هیئت در سال 90، گفت: پنج بخش‌ چهاربرج میاندوآب، صفائیه، فرورک، دشتک و محمدیار هم به هیئت‌های فعال ورزش‌های سنتی، بومی و محلی استان پیوستند.

شریف‌پور ابراز داشت: در شش ماهه نخست امسال بیش از 30 بار بازدید از هیئت‌های تابعه استان انجام شده و بالای 600 میلیون ریال مساعدت مالی از سوی هیئت استان به هیئت‌های تابعه ارائه شده است.

وی با اشاره به تغییر عنوان ورزش‌های روستایی و عشایری به ورزش‌های سنتی، بومی و محلی‌ خاطرنشان کرد: شناسایی بازی‌های بومی و محلی و احیای سنت‌های فراموش شده در کنار آموزش همه رشته‌های ورزشی مهم‌ترین هدف هیئت‌ ورزش‌های سنتی، بومی و محلی است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول