اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت پرورش اندام استان قم تاکید کرد

ارتقای ورزش پرورش اندام نیازمند حمایت و همدلی ورزشکاران

خبرگزاری فارس: سرپرست هیئت پرورش اندام و بدن‌سازی استان قم گفت: تمام سعی مدیریت جدید هیئت پرورش اندام استان قم ایجاد همدلی و وحدت بین ورزشکاران و ارتقای سطح کیفی و کمی این ورزش در استان و کشور است.

ارتقای ورزش پرورش اندام نیازمند حمایت و همدلی ورزشکاران

مجید تلخابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به تشریح و ارزیابی برگزاری مسابقات مردان آهنین در قم پرداخت و اظهار کرد: ششمین دوره مسابقات مردان آهنین قم با عنوان یادواره مرحوم روح‌الله داداشی، با حضور 36 ورزشکار از قم و شهرهای مجاور برگزار شد.

وی افزود: سطح مسابقات به اذعان ورزشکاران و کمیته داوری بالا بود و در طراحی آیتم‌ها سعی کردیم این دوره را مطابق با آیتم‌های استاندارد مسابقات مردان آهنین کشور برگزار کنیم.

سرپرست هیئت پرورش اندام و بدن‌سازی استان قم در ادامه به تبیین دلائل افت کیفی و کمی این رشته در استان پرداخت و ابراز داشت: متأسفانه در چند سال گذشته به دلیل برگزار نشدن مسابقات در قم، نماینده‌ای در مسابقات کشوری مردان آهنین نداشتیم و امیدواریم با برگزاری منظم و مستمر این مسابقات بعد از هشت سال ورزشکاران قمی مجدداً به صحنه مسابقات مردان آهنین بازگردند.

تلخابی در ادامه به تبیین سطح داوری مسابقات پرداخت و گفت: برای قضاوت این دوره از رقابت‌ها، از داوران ممتاز فدراسیون آقایان فرجی و فخار دعوت شده بود که به همراه بنده امر قضاوت را بر عهده داشتیم.

وی با بیان اینکه مسابقات در 13 آیتم برگزار شد اظهار کرد: ما ورزشکاری نداریم که تمام این آیتم‌ها را به خوبی اجرا کند، ورزشکاران ما در برخی از آیتم‌ها دچار ضعف هستند و علت آن هم نداشتن آمادگی جسمانی مناسب برای شرکت در مسابقات است.

سرپرست هیئت پرورش اندام و بدن‌سازی استان قم افزود: اولویت مدیریت جدید این هیئت، ایجاد وحدت و همدلی و رفع اختلافات و چنددستگی بین ورزشکاران پرورش اندام است. ما سعی می‌کنیم اختلاف نظرهای بیرون از هیئت را به داخل آن سرایت ندهیم و با همدلی زیر یک سقف مشغول به تمرین و کسب آمادگی برای حضور پررنگ و مؤثر در رقابت‌های کشوری شویم.

وی با تاکید بر اینکه استان قم دارای ورزشکاران پرورش اندام خوبی است که سال‌های گذشته در سطح ملی و بین‌المللی خوش درخشیدند تصریح کرد: متأسفانه در چند سال گذشته، سیستمی نبوده که به این فعالیت‌ها سامان دهد. رشته پرورش اندام در قم از ظرفیت بالایی برخوردار است، در سال 83 بعد از تهران، بیشترین ورزشکار در مردان آهنین از آن قمی‌ها بود، ولی متأسفانه در چند سال اخیر به دلیل نبود برنامه‌ریزی و نداشتن ساماندهی مناسب نتوانستیم در این رقابت‌ها نماینده‌ای داشته باشیم.

سرپرست هیئت پرورش اندام و بدن‌سازی ادامه داد: هیئت پرورش اندام با در اختیار داشتن رشته‌های متعدد، طیف وسیعی از ورزشکاران را زیرپوشش دارد که بهره‌گیری از ظرفیت آنها نیازمند ساماندهی فعالیت‌های هیئت است و همه این ورزشکاران باید جمع شده و با وحدت کار هیئت را به نحو احسن پیش ببرند تا بتوانیم مسابقات خوبی را برگزار کرده و در نهایت ورزشکاران ارزنده‌ای را به مسابقات کشوری اعزام کرده و حق ورزش قم را ادا کنیم.

تلخابی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به اینکه برخی ورزشکاران به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند تصریح کرد: ورزشکاران رشته‌های فدراسیون پرورش اندام هزینه‌های شرکت در مسابقات را خودشان باید تأمین کنند. ما ورزشکاران خوبی داریم که می‌توانند نتایج خوبی بگیرند، ولی به دلیل مشکلات مالی پشت درب مسابقات بین‌المللی مانده و نمی‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند.

سرپرست هیئت پرورش اندام و بدن‌سازی استان قم در ادامه به تبیین ظرفیت رشته پرورش اندام برای جذب اسپانسر اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ ورزشی در قم نیست که بتواند 500 خانواده را برای چهار شب به میزان پنج ساعت متوالی سرگرم کند و این حاکی از جذابیت این مسابقات بوده و از ظرفیت‌های هیئت است.

تلخابی به تشریح برنامه‌های پیش روی هیئت پرورش اندام استان قم پرداخت و ابراز داشت: هفتم مهر ماه مسابقات پرورش اندام، انتخابی مسابقات کشوری را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از مشکلات پیش روی ما این است که متأسفانه نمی‌توانیم ورزشگاه حیدریان را برای برگزاری مسابقات در اختیار داشته باشیم. یکی از راه‌های جذب اعتبار بلیط فروشی است و ورزشگاه حیدریان با ظرفیتی که دارد می‌تواند مشکلات ما را در این زمینه حل کند، ولی در حال حاضر به ناچار مسابقات را اطراف شهر برگزار می‌کنیم که این کار موجب کاهش تماشاگران می‌شود و همین مسئله ما را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

سرپرست هیئت پرورش اندام استان قم همچنین از برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح دانش رشته‌های زیرپوشش این هیئت خبر داد و گفت: برای ارتقاء سطح مربیان و ورزشکاران کلاس‌های آموزشی متعددی طراحی شده که از آن جمله می‌توان به کلاس مربیگری درجه یک پرورش اندام اشاره کرد که امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از مدرسین فدراسیون این کلاس‌ها را به خوبی برگزار کنیم.

تلخابی خاطر نشان کرد: تمام سعی مدیریت جدید هیئت پرورش اندام استان قم ایجاد همدلی و وحدت بین ورزشکاران و ارتقاء سطح کیفی و کمی این ورزش در استان و کشور است و برای موفقیت در این مسیر نیازمند حمایت و حضور جدی تمام پیشکسوتان، مربیان و ورزشکاران رشته‌های زیرپوشش هستیم و امیدواریم با همدلی و تلاش جایگاه ورزش استان را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول