اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی اصل 90:

حق ورزش را از یک درصد اعتبارات ملی می‌گیریم

خبرگزاری فارس: سخنگوی اصل 90 مجلس گفت: یک درصد حق ورزش را از بودجه و اعتبارات دولتی که نادیده گرفته شده است می‌گیریم و تحویل فدراسیون‌ها و هیئت‌ها خواهیم داد.

حق ورزش را از یک درصد اعتبارات ملی می‌گیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد عصر امروز در مراسم افتتاح بازی‌های بومی - محلی شمالغرب کشور در سرعین اظهار داشت: اگر در این زمینه قصور و کوتاهی شده ضرورت دارد کمیسیون اصل 90 مجلس را در جریان قرار دهند تا مبادا حق و حقوق ورزش به ویژه ورزش روستائی و عشایری نادیده گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: ما از چنین اجحاف در حق ورزش خبر نداشتیم و به یقین در جلسات کمیسیون اصل 90 این موضوع را پیگیری می‌کنیم که چرا دستگاه‌های اجرایی در پرداخت یک درصد قصور و کوتاهی کردند.

 

ورزشکار بدون اخلاق و معنویت به درد ما نمی‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به اهمیت و جایگاه ورزش در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: نباید ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ما را آفت پول، بداخلاقی‌ها و سوءاستفاده‌ها فراگیرد و یا تهدید کند در حالی که ما به ورزش سالم توام با اخلاق و معنویت نیاز داریم.

افضلی‌فرد ادامه داد: ما می‌توانیم جوانانمان را از طریق ورزش از مراکز اعتیاد و فسق و فجور جدا کرده و به سمت سلامت واقعی سوق دهیم.

وی ضرورت ترغیب و تشویق جوانان به عرصه ورزش، تحصیل و تهذیب را یادآور شد و افزود: میدان‌های ورزشی ما باید میدان‌های تاثیرگذار در حوزه علم، اخلاق، معنویت و ارزش باشد و شایسته نیست ورزشکار حرفه‌ای ما درخواست پناهندگی دهد و یا او را در خانه تیمی فساد دستگیر کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل اردبیل تصریح کرد: این مایه سرشکستگی ماست که فقط از ورزش مادیات و پول آن را مدنظر و هدفگذاری‌های خود قرار دهیم در حالی که اصل و اساس ورزش با همه زیبائی و جذابیتش وابسته به مسایل ارزشی و معنوی است.

افضلی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود قهرمانی‌های اخیر در صحنه المپیک و پارالمپیک را تبریک گفت و افزود: ورزشکاران کشورمان عمدتا از سلامت واقعی و ارزشمداری ویژه برخوردار هستند اما شایسته است بیش از گذشته این صحنه‌ها و میدان‌ها به تجلی‌گاه اخلاق و معنویت تبدیل شود.

عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس در پایان سخنان خود اظهار داشت: این برای ما افتخاری بزرگ است که دلاورمردان این سرزمین که خود افتخارآفرین عرصه میدان جهاد و شهادت بودند با قهرمانی در پارالمپیک در قلب دشمن پرچم این نظام را باردیگر به اهتزاز درآورده و اسباب خرسندی همه ما را فراهم کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول