اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از رقابت 3 هزار نفر در جام روستا

قهرود فاتح دومین جشنواره بومی محلی کاشان شد

خبرگزاری فارس: دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی کاشان با عنوان جام روستا با قهرمانی ورزشکاران روستای قهرود کاشان به پایان رسید.

قهرود فاتح دومین جشنواره بومی محلی کاشان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری شهرستان کاشان در مراسم اختتامیه این رقابت‌ها که شامگاه جمعه در روستای قهرود کاشان برگزار شد اظهار داشت: در دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی کاشان موسوم به جام روستا نزدیک به 3 هزار نفر ورزشکار دختر و پسر از روستاهای چهار بخش برزک، نیاسر، مرکزی و قمصر این شهرستان برگزار شد.

سید علی افراشی افزود: ورزشکاران شرکت‌‌کننده در این مسابقات در 12 رشته ورزشی شامل شش رشته آقایان اعم از دارت، طناب‌کشی، کشتی، دو صحرانوردی، سوارکاری و دان‌پلان و شش رشته بانوان شامل هفت سنگ‌، دارت، وسط بازی، دان‌پلان، طناب‌کشی و لی‌لی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

به گفته وی در پایان این رقابت‌ها ورزشکاران روستای قهرود در مجموع با کسب 150 امتیاز عنوان قهرمانی دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی کاشان را به خود اختصاص دادند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری شهرستان کاشان یادآور شد: جام حجاب و اخلاق این رقابت‌ها به بخش نیاسر کاشان رسید.

افراشی در ادامه در مورد نفرات برتر این رقابت‌ها بیان داشت: در رشته هفت سنگ بانوان تیم قمصر متشکل از زینب غفارپور، فاطمه سربندی، فاطمه خوش‌خان و اسماء دولتخواه به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های بخش روستای کمال‌الملک(کله)شامل زینب سادات غفوری، مریم اکرمی، فاطمه کندآبی و زهرا حیدری به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد و تیم بخش استرک با نفراتی چون فاطمه نجاری، فاطمه رضوانی، کوثر رحیمی و بهاره قاسمی به مقام سوم رسید.

وی در مورد نفرات برتر رشته دارت بانوان نیز ابراز داشت: طیبه سلمانی از روستای حسنی‌رود عنوان قهرمانی مسابقات را به خود اختصاص داد، زینب کاظمی از روستای چاله‌‌قره در جایگاه دوم ایستاد و زهرا صفری از روستای قهرود سوم شد.

به گفته وی در رشته وسط‌بازی بانوان، تیم روستای جوینان شامل زهرا میرزائی، زینب سلمانی، فرزانه رفیعی و مهدیه زارع به مقام قهرمانی رسید و تیم نیاسر با نفراتی نظیر زهره نزادی، فاطمه همسایه، فاطمه امانی و زهرا عطایی نایب قهرمان شد و تیم روستای اسحاق‌آباد متشکل از منیره حسن‌زاده، معصومه صیادی، زهرا نصرالله‌زاده و زهرا میرزایی به مقام سوم دست یافت.

افراشی با بیان اینکه در رشته دان‌پلان بانوان نیز تیم روستای کمال‌الملک شامل اکرم السادات غفوری، اشرف اسلامی و عطیه فلاح عنوان قهرمانی را کسب کرد عنوان کرد: در این رشته تیم روستای ده‌زیره شامل مریم رضازاده، سمانه شیخیان و طیبه دهقانی عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد و تیم روستای حسنی‌رود با نفراتی نظیر فاطمه حاجی‌خانی و فاطمه گندمی به مقام سوم این رقابت‌ها رسید.

وی در خصوص رشته طناب‌کشی بانوان نیز ابراز داشت: تیم روستای وادقان شامل مریم حسن‌زاده، سمیه اکبریان، سمیه صحراگرد و مینا هیئتی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و تیم روستای قهرود سه متشکل از زهره حسین‌زاده، ستاره، معصومه و نسرین حمامی و صدیقه کاویان عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و همچنین تیم روستای قهرود دو شامل مریم حمامی، زهرا دی‌جور، زهره کاویان، اعظم حیدرنیا و نرگس روشنی به مقام سوم این رقابت‌ها بسنده کرد.

رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری شهرستان کاشان با اشاره به اینکه در رشته لی‌لی بانوان، فاطمه کریمی از روستای جوینان بر سکوی نخست ایستاد افزود: مریم طالبی از روستای آب‌شیرین دوم شد و معصومه جوکار جایگاه سوم این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

این مسئول با اشاره به نفرات برتر رشته دارت آقایان گفت: مهران الماسی از قمصر مقام قهرمانی را به خود اختصاص داد، امیرحسین کاویان از روستای قهرود عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد و علی اخلاقی از روستای احمدآباد به مقام سوم مسابقات بسنده کرد.

افراشی در مورد رشته دو صحرانوردی آقایان نیز بیان داشت: اسماعیل محمدی صدر از روستای قهرود، مهدی مزرعتی از روستای حسنی‌ورد و علیرضا ربیعی از روستای قهرود به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این رقابت‌ها را به خود اختصاص دادند.

وی از محمدجواد وحیدی از روستای قهرود، وحید رفیعی‌زاده از روستای جوینان و رسول حمامی از روستای قهرود به ترتیب عناوین اول تا سوم رشته سوارکاری آقایان را کسب کردند.

افراشی در مورد نفرات اول تا سوم رشته دال‌پلان آقایان نیز گفت: تیم روستای احمدآباد شامل محمدرضا قنبری، مهدی شوآبادی و محمد لطفی به مقام قهرمانی رسید، تیم روستای استرک با نفراتی چون حمید قاسمی، محمد دماوندی و ابوالفضل قوامی به مقام نایب قهرمانی دست یافت و تیم روستای قهرود 2 شامل محمدرضا محمدی، محمدباقر قیومی و علی حمامی به مقام سوم رسید.

این مسئول با اشاره به نفرات برتر این رقابت‌ها در رشته طناب‌کشی آقایان بیان داشت: تیم روستای چاله‌قره شامل مرتضی خدایی، محمد جواد طایفی، احمدرضا حلاجی، داوود محمودی‌فرد و محمد حسین دهقانی عنوان نخست را کسب کرد و تیم روستای چاله‌قره یک متشکل از مهدی محمودی‌فرد، حسین صادقی‌نژاد، میثم نجاتی، مجتبی نجاتی و جمال رئوفی عنوان دوم را کسب کرد و تیم روستای شامل حسین رضایی، مسعود سیار، هادی واحدی‌پور، احمد نعمتیان و محمد شیخ‌زاده عنوان سوم را کسب کرد.

وی در مورد مقام‌های اول تا سوم رشته کشتی ابراز داشت: در مجموع تیم روستای آزران به مقام قهرمانی رسید، تیم کشتی روستای قهرود عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد و تیم کشتی روستای حسنی‌رود به مقام سوم این رقابت‌ها بسنده کرد.

رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری شهرستان کاشان همچنین از بهمن برزی از روستای چاله‌قره، محمد نظری از روستای فرفهان و ابوالفضل حمامی از روستای قهرود به عنوان مقام‌های اول تا سوم رشته کشتی در وزن 60 تا 70 کیلوگرم نام برد.

وی با بیان اینکه در وزن 70 تا 80 کیلوگرم رشته کشتی این رقابت‌ها حسین اسماعیل‌زاده از روستای آزران قهرمان شد ادامه داد: ابوالفضل علی‌اکبری از روستای فرفهان و علیرضا دهقانی از روستای چاله‌قره به ترتیب دوم و سوم شدند.

افراشی افزود: در وزن 80 تا 90 کیلوگرم، حسینعلی حسین‌زاده از روستای حسنی‌رود به مقام قهرمانی رسید، محمدرضا جلالی از روستای ابیانه به مقام نایب قهرمانی دست یافت و سعید حسینی از روستای حسنی‌رود سوم شد.

این مسئول اضافه کرد: در وزن 90 تا 100 کیلوگرم، محمدجواد فرجی، مجتبی شعبانی و سید محمد دل‌فروز هر سه از آزران به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

مراسم اختتامیه دومین جشنواره بازی‌های بومی و محلی شهرستان کاشان با حضور رئیس ورزش روستایی عشایری استان اصفهان، معاون ورزش روستایی عشایری کشور، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان و مسئولان محلی در روستای قهرود کاشان برگزار شد.

نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی شهرستان کاشان نیز حدود یک ماه گذشته در روستای آزران از توابع بخش برزک با قهرمانی تیم شرکت‌‌کننده از این روستا برگزار شد.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول