اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

ورودی گردشگران شهریورماه با کل سال برابری می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:‌ ورود میلیونی گردشگران در فاز دوم سفرهای تابستانی در شهریورماه با کل ورودی گردشگران با کل سال برابری می‌کند.

ورودی گردشگران شهریورماه با کل سال برابری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه گردشگری و میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: ما خودمان را برای میزبانی از مسافران و گردشگران ورودی بعد از ماه مبارک رمضان به استان در قالب کمیته‌ها و مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی و زیر‌ساخت‌های گردشگری آماده و مهیا کرده‌ایم.

وی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون چندین پروژه گردشگری نظیر کارتینگ در منطقه نمونه گردشگری حیران و فندقلو با سرمایه‌گذاری 600 میلیون تومان توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی راه‌اندازی شده که انتظار می‌رود با ورود مسافران دور دوم تابستانی از این قابلیت گردشگری بهتر استقبال شود.

دبیر کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد؛ ما در یک ماه گذشته نمایشگاه صنایع دستی را در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار کردیم تا تولیدات صنعتگران و هنرمندان ما در این نمایشگاه به معرض دید گذاشته شده و فروشگاه‌های دایمی صنایع دستی در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیل را راه‌اندازی کردیم تا از این طریق نیز بتوانیم به توسعه این بخش کمک کنیم.

موزه صفویه به‌زودی تجهیز و راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ندایی از تکمیل خانه صادقی برای ایجاد و راه‌اندازی موزه صفویه در این ساختمان به همراه تجهیز این ساختمان به اشیا و امکانات مورد نیاز خبر داد و تصریح کرد: این موزه قرار است ظرف‌ ماه‌های آینده به بهره‌برداری برسد.

این مسئول ساماندهی جارچیان و تکمیل زیر‌ساخت‌های مناطق نمونه گردشگری استان را از دیگر اقدامات موثر توصیف کرد و افزود: امیدواریم با همه این فعالیت‌ها یک توانمندی و ظرفیت خوبی را در جذب و جلب گردشگران شاهد باشیم و بخش عمده‌ای از مسافرت‌ها به مقصد اردبیل انجام شود.

ندایی همچنین با یادآوری اینکه 10 درصد مسافران خارجی کشور از طریق کمرگ بیله‌سوار وارد می‌شوند، بیان داشت:‌ ما نسبت به تامین زیر‌ساخت‌های گمرک بیله‌سوار اقدام کردیم به طوری که با افزایش 1.5 برابر اعتبارات با موضوع زیر‌ساخت‌ها امیدواریم کمی و کاستی‌ها در این حوزه را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: شهرستان بیله‌سوار و گمرک این شهر به عنوان پیشانی نظام و ورود مسافران خارجی باید بر اساس برنامه سازمان میراث فرهنگی در تمام حوزه‌ها و بخش‌ها تقویت شده و زمینه اعتلای این پیشانی واقعی در میزبانی مسافران خارجی فراهم شود.

دستگاه‌های متولی به وظیفه خود عمل نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان بیله‌سوار نیز در این جلسه در سخنانی اظهار داشت:‌ گمرک بیله‌سوار تنها معبر استان اردبیل در ورود مسافران خارجی است به طوری که روزانه 3 هزار نفر اتباع آذری از طریق مرز بیله‌سوار وارد کشورمان می‌شوند.

رسول زیبا‌نژاد یادآور شد؛ در قرارداد لغو روادید قرار بود چهار دستگاه در قالب کمیته‌های مختلف فرهنگی، امنیتی و انتظامی و میراث فرهنگی به وظیفه خود در تقویت و توسعه برنامه‌های متنوع عمل کنند که به غیر از فرمانداری بیله‌سوار هیچ یک از این کمیته‌ها به وظیفه خود عمل نکرده‌اند.

وی گفت:‌ ما در میزبانی مسافران خارجی با مشکلات متعددی روبرو هستیم که کمبود امکانات بیمارستانی، نبود نمایندگی دفتر خدمات مسافرتی و کمبود امکانات و بسترهای خدمات‌رسانی در حوزه فرهنگی، اطلاع‌رسانی و تبلیغ از جمله موانع پیش روی ماست که امیدواریم با همراهی سه کمیته مشخص میراث فرهنگی، تبلیغات اسلامی و سیاسی امنیتی استانداری اردبیل بتوانیم ضعف‌ها را برطرف کنیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول