اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

امریکا با طناب پوسیده صهیونیسم روبه نابودی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: در اهانت اخیر به ساحت نبی مکرم اسلام صهیونیسم بین‌الملل کاری کرد تا امریکا با طناب پوسیده آنها دچار بحران و گرفتاری عظیمی شود.

امریکا با طناب پوسیده صهیونیسم روبه نابودی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: فیلم موهن به ساحت قدسی نبوی با طراحی صهیونیست‌ها طراحی شده و آنها امریکا را در گردابی عظیم گرفتار ساختند.

وی با اشاره به تکرار این اهانت که در سال‌های گذشته در کشورهای مختلف حتی برخی از کشورهای اسلامی مثل آذربایجان صورت گرفته است بیان داشت: آنها از این اهانت چندین هدف را دنبال می‌کنند که در وهله اول ایجاد درگیری و تنش بین مسلمانان و مسیحیان است تا برای رژیم صهیونیستی حاشیه امنیت درست کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: چون کاهش تنش‌ها و نگرانی‌های بین‌المللی یکی از بحران‌های رژیم صهیونیستی است چرا که باعث توجه جهانیان به سمت جنایت‌های این رژیم خواهد شد و به همین دلیل کارگردان این فیلم موهن به صراحت گرفته است که آن را به خاطر دفاع از این رژیم جعلی با هزینه این استعمارگر نوین ساخته‌ایم.

عاملی عامل دیگر این اهانت را این چنین بیان کرد و گفت: عامل دوم بدبین کردن غیرمسلمان‌ها به اسلام و ممانعت از پیشرفت و گسترش سریع اسلام است.

وی عامل سوم را شکستن قدسیت مقدسات در حوزه تمدن اسلامی با هدف جلوگیری از حرکت‌های انقلابی و اسلامی ذکر کرد و افزود: عامل چهارم حساسیت‌سنجی و تست‌زنی مسلمانان در دفاع از اسلام و حریم آن است.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با این فیلم‌های موهن اهداف بیان شده تامین نمی‌شود و بالعکس آنها نتیجه معکوس می‌گیرند.

عاملی تصریح کرد: از اینکه سازمان ملل و شورای امنیت به عواطف یک چهارم جمعیت جهان بی‌اعتنائی می‌کند در تعجب هستیم و در عین حال برای قتل سفیر امریکا جلسه‌ای تشکیل می‌دهد که این خود به شدت مورد انتقاد و جای تاسف است.

وی ادامه داد: تا زمانی که دنیا با معیارهای دوگانه مدیریت شود این بحران‌ها ادامه خواهد داشت.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: از یک طرف هرگونه اظهارنظر در خصوص هولوکاست را به شدت سرکوب می‌کنند اما وزیر خارجه امریکا در جواب اعتراض و تظاهرات مسلمانان می‌گوید امریکا نمی‌تواند از اظهار عقاید شهروندان جلوگیری کند حتی اگر برای مسلمانان خوشایند نباشد.

عاملی گفت: وزیر امور خارجه امریکا با این سخنان آتش را شعله‌‌ورتر می‌کند چرا که او هنوز فرق بین اهانت و عقیده را تشخیص نمی‌دهد و ماده 19 منشور سازمان ملل از آزادی عقیده دفاع می‌کند نه از آزادی اهانت.

وی ابراز داشت: از این سخنان خود کلینتون معلوم می‌شود که آنها اهل منطق نیستند و تنها زبان زور را می‌فهمند و این اساس فتوای حضرت امام(ره) برای کشتن سلمان رشدی را که در آن زمان از طرف لیبرال‌ها مورد تامل واقع شد بیان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تجلیل از حضور حجاج امسال در نماز جمعه به طور مفصل در خصوص اسرار حج صحبت کرد و تذکرات لازم را برای باشکوه برگزار شدن این کنگره امت اسلامی امت کرد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول