اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

کتاب «این هوش دست یافتنی» چاپ می‌شود

خبرگزاری فارس: کتاب «این هوش دست یافتنی، راهکارهای تقویت هوش هیجانی» به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چاپ می‌شود.

کتاب «این هوش دست یافتنی» چاپ می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: عامل اصلی موفقیت در زندگی شخصی، هوش هیجانی، انواع هیجان‌ها و کارکردهای مثبت هیجان از جمله مباحث ذکر شده در این کتاب است.

وی کارکردهای منفی هیجان، تفاوت‌های هوش هیجانی و هوش شناختی و نشانه‌های اشخاص با هوش هیجانی بالا و پایین را از دیگر موارد مطرح شده در این کتاب ذکر کرد.

محمد روحانی خاطر نشان کرد: فصل نخست این کتاب به کلیات پرداخته و فصل دوم محورهای اصلی هوش هیجانی در ارتباط با خود فرد، خودآگاهی هیجانی و خودمدیریتی هیجانی را تبیین می‌کند.

وی ادامه داد: نویسنده در فصل سوم راهکارهای افزایش هوش هیجانی را مطرح کرده و مطالبی درباره راهبردهای ارتقای خود مدیریتی در کوتاه مدت و بلند مدت بیان و گام‌هایی برای افزایش آگاهی اجتماعی نوشته و تبیین کرده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مهارت‌های گوش دادن مؤثر را موضوع فصل چهارم ذکر کرد و افزود: تفاوت گوش دادن و شنیدن، بایدها و نبایدهای گوش دادن مؤثر و در نهایت ضمایمی مانند جدول شناسایی هیجان‌های اصلی و تست هوش هیجانی در این بخش مطرح شده است.

وی تصریح کرد: این کتاب در پی آن است که خوانندگان را با مؤلفه‌های اصلی هوش هیجانی آشنا سازد و به آنها در مدیریت هیجان‌هایشان یاری رساند.

در بخشی از این کتاب آمده است: سال‌های طولانی مردم دنیا بر این باور هستند که دلیل موفقیت برخی اشخاص نظیر زندگی شخصی و اجتماعیشان در دایره استعدادهای ذهنی آنها یا به تعبیر علمی‌تر هوش ذهنیشان جای می‌گیرد، یعنی بالا بودن استعدادهای ذهنی سبب می‌شود افراد بتوانند تحصیلاتشان را در سطوح عالی ادامه دهند یا با برخورداری از معلومات بالا بتوانند به سطح بالاتری از درآمد و رفاه و در نتیجه زندگی موفق و آرامش‌بخش برسند.

در ادامه خاطر نشان شده است: با شکل‌گیری دانش روانشناسی توجه روان‌شناسان به این موضوع جلب شد که عامل اصلی و واقعی موفقیت در زندگی انسان‌ها چیست؟

نویسنده در این کتاب تصریح کرده است: سال‌ها پژوهش، مطالعه و گردآوری اطلاعات درباره انسان‌های موفق روان‌شناسان را متقاعد کرد که این باور قدیمی که هر فرد باهوش‌تر باشد موفق‌تر است، واقعیت خارجی ندارد.

نویسنده در این کتاب آورده است: در این کتاب سعی شده که به چرایی و چیستی هوش هیجانی و مؤلفه‌های آن و راهکارهایی برای بالا بردن آن پرداخته شود و سپس به تعریف هوش هیجانی و هیجان اشاره دارد.

در بخشی دیگر آمده است: در زندگی روزمره همواره با رویدادهایی روبه‌رو یا از آنها آگاه می‌شویم که هر یک هیجان‌هایی در ما پدید می‌آورند که نداشتن آگاهی کافی از انواع هیجان‌ها و شیوه‌های کنترل و مدیریت آنها سبب بروز برخی مشکلات روانی و رفتاری گوناگون در زندگی ما می‌شود.

در ادامه خاطر نشان شده است: هیجان‌ها به رؤیاها، خاطره‌ها و احساسات ما جان می‌بخشند و وقتی دچار اختلال شوند سهم چشمگیری در ایجاد اختلال‌های روانی ایفا می‌کنند، در زبان فارسی هیجان واژه‌ای است که بیشتر برای بیان احساسات پرشور و پرانرژی به کار می‌رود ولی در روانشناسی به همه حالات احساسی و روانی مثبت و منفی گفته می‌شود.

کتاب «این هوش دست یافتنی، راهکارهای تقویت هوش هیجانی» کتاب جدیدی از واحد مدیریت مشاوره‌ای مؤسسه امام خمینی(ره) بوده که توسط علی صادقی سرشت در 96 صفحه به رشته تحریر درآمده و در آینده نزدیک از سوی انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چاپ می‌شود.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول