اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه اصفهان:

بقای تشیع مرهون خدمات امام جعفر صادق (ع) است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: بقای تشیع مرهون وجود نورانی و زحمات و خدمات حضرت امام جعفر صادق (ع) و شاگردان ایشان است.

بقای تشیع مرهون خدمات امام جعفر صادق (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مظاهری، این عالم بزرگوار در پایان درس خارج فقه با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) افزود: روایات نورانی اهل‌بیت(ع) به ویژه روایات فراوانی که از امام ششم شیعیان به جا مانده سرشار از دروس آموزنده در زمینه اعتقادات، اخلاق و احکام است.

وی تصریح کرد: علاوه بر افتخاری که حضرت امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه خود نسبت به فقه جعفری دارند، ما مفتخریم که مذهب ما مذهب جعفری است و یکی از آثار این مذهب ارزشمند، اعتقادات ریشه‌دار و دامنه‌دار ما است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر ضرورت تلاش علمی و عملی برای حفظ، بقا و ترویج مکتب حقه جعفری، گفت: امام صادق (ع) و شاگردان آن امام بزرگوار در حالی که از سوی حکومت جائر وقت در محدودیت و مضیقه‌ شدیدی به سر می‌بردند، توانستند مذهب تشیع را حفظ و علوم دینی را در سه زمینه اخلاق، احکام و اعتقادات به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

وی، مسئولیت نسل حاضر و به ویژه حوزه‌های علمیه و روحانیون را در ترویج مکتب جعفری، بسیار سنگین و اساسی توصیف کرد و افزود: نسل حاضر باید در روز قیامت در برابر خدا و رسول و ائمه اطهار (ع)، پاسخ قانع‌کننده‌ای برای ترویج علمی و عملی مکتب اهل بیت داشته باشد.

آیت‌الله مظاهری اظهار کرد: اعتقادات شیعه، اگر چه استدلالی و همراه با برهان عقلی است ولی در عین حال در پیچ و خم‌های فلسفی و محدودیت‌های علمی هم گرفتار نشده است.

وی یادآور شد: اخلاق بر جای مانده از روایات شریف اهل بیت (ع)، بیش از آنکه علمی و صرفاً نظری و تحلیلی باشد، اخلاق عملی و کاربردی است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان راهکار پیشرفت در علوم دینی و نوآوری‌های علمی را بازگشت به مکتب اهل بیت(ع) و پرهیز از مطامع مادی و دنیاگرایی و به جای آن توجه و استفاده هرچه بیشتر از دریای بیکران روایات اهل بیت (ع) در زمینه اخلاق، اعتقادات و احکام دانست.

وی همچنین بر ضرورت برگزاری هرچه بهتر عزاداری و عرض احترام به پیشگاه آن امام عظیم‌الشأن و احیای شعائر دینی تاکید کرد.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول