اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تخصصی نماز:

حوزه و دانشگاه از مشی امام صادق(ع) درس بگیرند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: اگر اساتید دانشگاه و حوزه در عملکرد خود از امام صادق(ع) درس بگیرند، رشد خوبی در مراکز علمی پدید خواهد آمد.

حوزه و دانشگاه از مشی امام صادق(ع) درس بگیرند

حجت‌الاسلام صادق کفیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: امام صادق(ع) در زمان خود بزرگ‌ترین دانشگاه اسلام را تاسیس کرد. رشد مذهب جعفری که در این زمان اتفاق افتاد در واقع همان رشد دین اسلام است که شرق و غرب عالم را در بر گرفت.

رئیس مرکز تخصصی نماز با اشاره به اینکه هدف امام صادق(ع) در این حرکت علمی حفظ دین بوده است عنوان کرد: حفظ دین در زمانی با قیام و جنگ محقق می‌شد و امام حسین(ع) مظهر این نوع حفاظت از دین است. در شرایطی نیز حفظ دین به ابزاری مانند صلح نیاز دارد که امام حسن(ع) در زمان خود از این ابزار استفاده کرد.

کفیل اظهار کرد: در زمان امام صادق(ع) نیز با توجه به شرایطی که حکمرانی بنی‌عباس به وجود آورده بود، فعالیت علمی راهی بود که به وسیله آن دین اسلام حفظ شده و گسترش یافت.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) یک نهضت جدی علمی در زمان به وجود آورد ابراز داشت: این امام همام بیشترین شاگرد را در میان اهل بیت(ع) داشت و شاید یکی از نکات مهمی که بتوان از سیره ایشان برای جامعه امروز استفاده کرد، همین شاگردپروری است.

رئیس مرکز تخصصی نماز بیان کرد: اینکه شاگردان بسیاری اطراف امام صادق(ع) جمع شده‌اند، نشان دهنده سیره ایشان در برخورد با شاگردان است. امام صادق(ع) به شدت به شاگردان خود بها می‌داد و تنها به تدریس در کلاس درس اکتفا نمی‌کرد.

کفیل اظهار داشت: به عنوان مثال امام صادق(ع) هنگامی که یکی از شاگردان خود را می‌دید او را یاری‌کننده دین و یاری‌کننده اهل بیت(ع) خطاب کرده و یا در جمع از فضایل شاگردان خود تجلیل می‌کرد.

وی با اشاره به ارتباط قلبی که امام صادق(ع) با شاگردان خود برقرار می‌کرد افزود: این شیوه امام صادق(ع) در ارزش‌گذاری به شاگردان و ارتباط عاطفی با آنها می‌تواند الگوی خوبی برای تمام اساتید حوزه علمیه باشد.

رئیس مرکز تخصصی نماز ادامه داد: اگر اساتید دانشگاه و حوزه در عملکرد خود از امام صادق(ع) درس بگیرند، رشد خوبی در مراکز علمی پدید خواهد آمد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول