اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی مقالات برتر

نخستین کنگره فوق‌تخصصی پروکتولوژی در بیمارستان رضوی مشهد پایان یافت

خبرگزاری فارس: نخستین کنگره فوق‌تخصصی پروکتولوژی که از 16 شهریورماه جاری در بیمارستان رضوی آغاز شده بود با برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از مقاله‌های برتر به کار خود پایان داد.

نخستین کنگره فوق‌تخصصی پروکتولوژی در بیمارستان رضوی مشهد پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سعید هاشم‌زاده، مسئول فنی بیمارستان رضوی در حاشیه مراسم اختتامیه این کنگره دو روزه که با حضور 140 شرکت‌ کننده داخلی و 9 شرکت ‌کننده خارجی از کشور ایتالیا برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره با هدف معرفی و آشنایی بیشتر پزشکان و جراحان با رشته پروکتولوژی برنامه‌ریزی شده است.

مسئول فنی بیمارستان رضوی افزود: پروکتولوژی شاخه‌ای از جراحی عمومی است که در سال‌های اخیر کم‌تر مورد توجه جراحان قرار گرفته است.

وی گفت: هم‌زمان با برگزاری این کنگره دو عمل جراحی توسط جراحان ایرانی و ایتالیایی بر روی بیماران مبتلا به هموروئید انجام شد و به صورت زنده در سالن برگزاری کنگره برای شرکت‌ کنندگان پخش شد.

هاشم‌زاده اضافه کرد: جراحان و پزشکان بیمارستان رضوی با گذراندن دوره‌های آموزشی پروکتولوژی که با حضور جراحان کشور ایتالیا برگزار شد، از این پس عمل جراحی بر روی بیماران مبتلا به بیماری‌های رکتال و آنال هم‌چون هموروئید را با روش جدید انجام می‌دهند.

یادآور می‌شود، در این کنگره که برای نخستین‌ بار در کشور برگزار شد، متخصصان جراحی، زنان و زایمان، بیماری‌های داخلی، بیماری‌های کودکان، آسیب‌شناسی، رادیولوژی، بیهوشی، جراحی کودکان، گوارش بالغین، گوارش کودکان و کارشناسان اتاق عمل شرکت کردند.

انتهای پیام/ح30/ط40000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول