اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن علوم و فناوری نانو خبر داد

علوم پزشکی تهران میزبان پنجمین کنگره بین‌المللی نانو

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن علوم و فناوری نانو از برگزاری پنجمین کنگره دوسالانه بین‌المللی علوم و فناوری نانو در پائیز 1393 در دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد.

علوم پزشکی تهران میزبان پنجمین کنگره بین‌المللی نانو

محمد حسین مجلس‌آرا در حاشیه دومین روز برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی فناوری نانو در دانشگاه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به برگزاری این کنگره در دانشگاه کاشان اظهار داشت: تاکنون سه دوره سلسله همایش‌های بین المللی علوم و فناوری نانو با عنوان ICNN نیز به ترتیب در دانشگاه‌های تهران، تبریز و شیراز برگزار شده است.

وی تأسیس انجمن علوم و فناوری نانوی کشور با مجوز وزارت علوم در سال 1381 را یادآور شد و افزود: گسترش، پیشبرد و ارتقای سطح دانش جامعه از فناوری‌های جدید، کمک به توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص، تشویق محققان و صنعتگران به کنکاش در نانو فناوری و بهبود امر آموزش و پژوهش از اهداف تأسیس این انجمن است.

به گفته وی گسترش فرهنگ پژوهش در سطح ملی و بین‌المللی بین محققان و متخصصان آشنا به نانو فناوری، همکاری با نهادهای اجرایی، علمی و پژوهشی کشور در زمینه ارزیابی، بازنگری و اجرای طرح‌های مرتبط با موضوع فعالیت‌های انجمن، ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از استادان و دانشجویان ممتاز، کمک به ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی، انتشار کتب و نشریات علمی و خبری و تشکیل گردهمایی‌های علمی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی از دیگر اهداف این انجمن است.

رئیس انجمن علوم و فناوری نانو عضویت بیش از یک‌هزار صاحب‌نظر و بیش از 200 شرکت دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی در عرصه نانو در انجمن علوم و فناوری نانو را خاطرنشان کرد و گفت: این انجمن در سال گذشته به عنوان انجمن برتر معرفی شد.

مجلس‌آرا تدوین برنامه راهبردی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، انتشار نشریه علمی ترویجی دنیای نانو به زبان فارسی، انتشار نشریه بین‌المللی علمی، پژوهشی علوم و فناوری نانو با عنوان IJNN، انتشار خبرنامه الکترونیکی و انتشار کتب تخصصی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی در حوزه نانو فناوری و برگزاری نخستین همایش ملی دانش‌آموختگان نانو فناوری کشور را از فعالیت‌های علوم و فناوری نانو از بدو تأسیس تاکنون برشمرد.

وی، مشارکت در تأسیس انجمن علمی فراملی «علوم و تکنولوژی نانو ایران و بلاروس» را از دیگر فعالیت‌های این انجمن عنوان کرد و گفت: برگزاری سه دوره سلسله همایش‌های بین‌المللی علوم و فناوری نانو با عنوان icnn به ترتیب در دانشگاه‌های تهران، تبریز و شیراز و برگزاری چهارمین کنفرانس آن در دانشگاه کاشان از دیگر برنامه‌های این انجمن است.

رئیس انجمن علوم و فناوری نانو در ادامه رتبه 12 نانو فناوری ایران در دنیا طی سال‌های گذشته را یادآور شد و گفت: در حال حاضر رتبه ایران در جایگاه فناوری دنیا به رده نهم رسیده است.

مجلس‌آرا، کسب این جایگاه را مدیون سال‌ها سعی و تلاش علمی متخصصان و دانشمندان جوان متعهد کشورمان در حوزه علم و فناوری دانست.

محمد حسین مجلس‌آرا رئیس انجمن علوم و فناوری نانو برای شرکت در چهارمین کنگره بین‌المللی فناوری نانو، در دانشگاه کاشان به این شهرستان سفر کرد.

برگزاری این کنگره بین‌المللی، با همکاری ستاد نانو فناوری ایران و دانشگاه کاشان، تا 20 شهریور ماه در دانشگاه کاشان ادامه دارد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول