اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قدس:

توسعه مراکز فرهنگی در شهرستان قدس ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان قدس بر توسعه مراکز فرهنگی به ویژه کتابخانه‌ها در این شهرستان تأکید کرد.

توسعه مراکز فرهنگی در شهرستان قدس ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قدس، علی جهانبخشی ظهر امروز در جمع مدیران فرهنگی این شهرستان اظهار داشت: لزوم توجه و به کارگیری ابزارهای فرهنگی در این شهرستان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که مسئولان باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

وی افزود: باید با تمهیدات لازم بسترهای توسعه امور فرهنگی در این شهرستان توسعه یابد و با اجرای طرح‌های گوناگون بخش‌های مختلف فرهنگی در شهرستان قدس با رشد و توسعه همراه شود.

این مسئول با مهم ارزیابی کردن طرح‌های فرهنگی در این شهرستان ادامه داد: باید تلاش شود تا امور فرهنگی در شهرستان قدس به استانداردهای لازم برسد.

وی با اشاره به این که قدس توانایی و ظرفیت‌های لازم برای توسعه بخش فرهنگی را دارد، گفت: حضور جوانان مستعد و امکانات موجود می‌طلبد تا بخش فرهنگی در این شهرستان با رشد مطلوب‌تری مواجه شود.

جهانبخشی در ادامه سخنان خود بر توسعه کتابخانه‌های این شهرستان تأکید کرد و افزود: فعالیت کتابخانه‌ها باید به دنبال خواست و نیاز عمومی باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان قدس با داشتن جمعیت دانش‌آموزی و دانشجویی می‌طلبد تا کتابخانه‌های بیشتری را داشته باشد، لذا باید علاوه بر توسعه و ایجاد فضاهای کتابخانه تلاش خود را برای ارتقای منابع کتابخانه‌ها نیز دو چندان کنیم.

فرماندار قدس اظهار داشت: متأسفانه منابع کتابخانه‌های موجود در این شهرستان کافی نیست و مراجعه کنندگان و اعضای کتابخانه‌ها با کمبود منابع مختلف مواجه هستند.

در ادامه این مراسم اسفندیار مبتکر سرابی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران نیز طی سخنانی بر ارتقا و ساماندهی امکانات و فضاهای کتابخانه‌های این شهرستان تأکید کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که جمعیت جوان این منطقه بتوانند از کتابخانه‌های موجود بهره کافی را ببرند.

وی ادامه داد: براساس آمار موجود هم اکنون تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان از چهار هزار و 800 نسخه به 13 هزار و 100 نسخه رسیده است.

در این مراسم فهیمه اطهری به عنوان رئیس جدید کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس معرفی شد.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول