اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس:

جشنواره‌های تئاتر چهره‌های جدید را معرفی می‌کند

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: جشنواره‌هایی که در زمینه تئاتر برگزار می‌شود موجب شناسایی و معرفی چهره‌های جدید خواهد شد.

جشنواره‌های تئاتر چهره‌های جدید را معرفی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان استان فارس، حجت حسنی در مورد برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و هشتمین جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس اظهار داشت: این جشنواره بستر مناسبی برای هنرنمایی هنرمندان به ویژه هنرمندان بسیجی است.

وی ادامه داد: جشنواره می‌تواند در رشد و ارتقای بنیه علمی هنرمندان نقش بسزایی داشته باشد چراکه آشنایی با گروه‌های مختلف و سبک‌های آنها در تعامل و همکاری با دیگران بسیار موثر و مفید است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها را ضروری دانست و افزود: در جشنواره‌ها آثار ارسالی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد، از این رو گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره‌ها به ضعف و توانایی‌های خود پی می‌برند.

حسنی اضافه کرد: جشنواره‌هایی که در زمینه تئاتر صورت می‌گیرد موجب شناسایی، معرفی چهره‌های جدید و ایجاد بستر مناسب برای هنرمندان می‌شود.

وی افزود: شناسایی گروه‌های برتر و سوژه‌های جدید، اجراهای متفاوت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، شناسایی توانمندی هنرمندان و ارائه به جامعه در پیشرفت هنرمندان در عرصه نمایش بسیار تاثیرگذار است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس برگزاری این جشنواره را به طور مشترک با اداره ارشاد فارس بسیار مفید دانست و تصریح کرد: بدون شک تجمع اعتبارات و مدیریت هماهنگ موجب بهتر برگزارشدن این جشنواره شده است چراکه این امر به نوعی باعث پرهیز از اسراف و پرداخت هزینه‌های مضاعف، دوباره‌کاری و غیره می‌شود.

حسنی در پایان گفت: از بین 23 نمایش صحنه‌ای ارسالی به دبیرخانه جشنواره تنها هشت اثر برای شرکت در بخش نهایی و رقابتی انتخاب شده که چهار اثر راه یافته به مرحله نهایی از کانون‌های بسیج هنرمندان است البته باید تمام شرکت‌کنندگان در جشنواره را از تلاشگران عرصه فرهنگ و هنر برای نشان دادن توانمندی و حرمت هنرمندان فارس در بستر جاری جشنواره نمایش دانست.

به گزارش فارس، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و هشتمین جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس از 29 تا 31 شهریورماه مصادف با آغار هفته دفاع مقدس در شهرستان خرم‌بید برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول