اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از نیمه دوم امسال آغاز می‌شود

اجرای طرح پاکسازی بازارچه‌های اهواز از مالخرها

خبرگزاری فارس: معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز از اجرای طرح پاکسازی بازارچه‌های این شهرستان از وجود «مالخرها» در نیمه دوم امسال خبر داد.

اجرای طرح پاکسازی بازارچه‌های اهواز از مالخرها

احمد فاتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز گفت: از نیمه دوم امسال طرح پاکسازی بازارچه‌های اهواز از خریداران اموال مسروقه آغاز می‌شود.

سرپرست مجتمع قضایی ویژه مبارزه با سرقت، مهمترین اقدام را برخورد با خریداران اموال مسروقه دانست و افزود: این افراد بستری برای ارتکاب سرقت توسط سارقان فراهم می‌کنند زیرا سارق نیاز به خریدار عمده برای این اموال دارد.

وی تصریح کرد: در راستای مقابله با خریداران اموال مسروقه اواخر سال 89 و سال 90 طرحی اجرا شد که طی آن بیش از 16 مورد از مناطق آلوده که اقدام به خرید و فروش مال مسروقه می‌کردند پاکسازی شد.

فاتحی اضافه کرد: بسیاری از این مالخرها تحت تعقیب قرار گرفته و به زندان فرستاده شدند، محکومیت برخی از این افراد نیز از طریق دادگاه ها صادر شد.

وی در مورد میزان محکومیت خریداران اموال مسروقه گفت: خرید اموال مسروقه (به صرف اختلاف فاحش با قیمت واقعی) به سه ماه تا دو سال زندان و رد مال محکوم می‌شوند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز همچنین در مورد اینکه ممکن است خریداران اموال ناخواسته اقدام به این عمل کنند،‌ توضیح داد: در این راستا به همه خبررسانی شده و از این افراد خواسته شده که در خرید اموال دست دوم دقت نظر داشته باشند.

فاتحی با بیان اینکه بازارچه‌های اهواز به طور کلی ساماندهی شده است، تصریح کرد: برای این بازارچه‌ها خط مشی تعیین و فروشندگان شناسنامه دار شده‌اند تا امکان کنترل وجود داشته باشد.

وی با اشاره به تعیین روش‌ها و شاخص‌هایی برای کاهش این خرید و فروش غیرمجاز، خاطرنشان کرد: با این اقدامات خرید اموال مسروقه هم اکنون کاهش 25 درصدی دارد و امیدواریم با اجرای طرح پاکسازی در سال جاری به حداقل برسد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول