اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادستان اهواز خبر داد

آزادی 50 زندانی به مناسبت عید فطر

خبرگزاری فارس: معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز در امور زندان‌ها از عفو و آزادی 50 نفر از زندانیان به مناسبت عید فطر خبر داد.

آزادی 50 زندانی به مناسبت عید فطر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عباسعلی توکل بعد از ظهر امروز در نشست خبری که با حضور دادستان عمومی و انقلاب اهواز و معاونان وی تشکیل شد، با اشاره به عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به مناسبت عید سعید فطر با درخواست رئیس قوه قضاییه و موافقت مقام معظم رهبری گفت: بر اساس بررسی پرونده‌ها تاکنون 50 نفر از زندانیان در شهرستان اهواز مشمول این عفو و آزاد شده‌اند.

وی توضیح داد:‌ عفو محکومان به مناسبت‌های خاص مانند عید فطر یا بر اساس تأیید کمیسیون عفو انجام می‌شود که بر اساس آیین‌نامه مربوطه تعدادی از زندانیان مشمول عفو هستند.

توکل عدم برخورداری از عفو در محکومیت‌های قبلی، نداشتن شاکی خصوصی و یا جلب رضایت وی و یا جبران ضرر را از شرایط استفاده از عفو عنوان کرد و افزود: جرائمی چون سرقت مسلحانه یا مقرون به آزار یا سارقینی که میزان محکومیت حبس آنان بیش از پنج سال باشد یا دارای سابقه محکومیت مشابه هستند، قاچاق مسلحانه و یا عمده مواد مخدر، قاچاق اسلحه و مهمات، اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی،‌ آدمربایی، تجاوز به عنف، دایر کردن مرکز فساد و فحشا، اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری و جعل اسکناس و ضرب سکه تقلبی مشمول عفو نمی‌شوند.

به گفته وی حفظ قرآن نیز از امتیازاتی است که زندانیان برای استفاده از عفو می‌توانند کسب کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز همچنین گفت: 200 نفر از پسرانی که مرتکب بزه شده‌اند در کانون اصلاح و تربیت استان واقع در اهواز نگهداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: پسران کمتر از 18 سال پس از محاکمه در دادگاه اطفال در این مرکز نگهداری می‌شوند که در کنار امور تربیتی از امکان ادامه تحصیل نیز استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول