اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور افتتاح چند پروژه در گلستان

احمدی‎ن‍ژاد وارد فرودگاه گرگان شد

خبرگزاری فارس: محمود احمدی‎ن‍ژاد به منظور افتتاح چند پروژه در استان و شرکت در جشن ثبت جهانی برج قابوس به همراه تعدادی از وزرا دقایقی پیش وارد فرودگاه گرگان شد.

احمدی‎ن‍ژاد وارد فرودگاه گرگان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آغاز عملیات اجرایی ریل‎گذاری راه آهن گرگان – اینچه‎برون و افتتاح سد دانشمند از مهمترین این پروژه‎ها است.

استاندار گلستان در خصوص پروژه‎های افتتاحی که امروز به دست رئیس جمهور افتتاح می‎شود گفت: ریل‎گذاری راه آهن گرگان – اینچه‎برون پروژه دیگری است که با حضور احمدی‌نژاد انجام می‎شود.

جواد قناعت اظهار داشت: با انجام این پروژه که از پروژه‎های بین‎المللی استان است و بین سه کشور تفاهمنامه آن امضا شده خط ریلی کریدور شمال جنوب کامل خواهد شد.

وی افتتاح سد دانشمند را از دیگر برنامه‎های حضور رئیس جمهور در استان اعلام کرد و ادامه داد: با افتتاح این سد در استان 13 سد در حال بهره‎برداری، پنج سد در حال مطالعه و سه سد در حال احداث می‌باشد که یکی از آنها سد کبودوال است و طی سه ماه آینده آماده افتتاح خواهد شد.

استاندار گلستان افزود: اعلام رسمی به ثبت رسیدن برج قابوس در فهرست آثار جهانی یونسکو آخرین برنامه سفر یک روزه رئیس جمهور و تعدادی از وزراء به استان گلستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه برج قابوس یکی از آثار ارزشمند کشور و شاهکار معماری اسلامی است خاطر نشان کرد: این اثر تاریخی نخستین اثر استان گلستان و پانزدهمین اثر تاریخی کشور است که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده و از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار گلستان افزود: ثبت این اثر تاریخی با حضور رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و نماینده یونسکو به شکل رسمی اعلام خواهد شد.

وی اذعان داشت: این برج به لحاظ معماری بسیار ارزشمند و دیدنی است و بسیاری از مهندسان و کارشناسان آن را بسیار باارزش می‎دانند.

قناعت با اشاره به اهمیت گردشگری این اثر گفت: به ثبت رساندن برج قابوس در فهرست یونسکو موجب می‎شود تا کشور ایران و به ویژه استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس در مجامع بین‎المللی مطرح شده و جهانی شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‎ریزی هیئت دولت تا پایان سال جاری کشور باید هفت میلیون گردشگر خارجی جذب کند که از این مقدار 230 هزار نفر سهم استان گلستان است و برج قابوس می‎تواند در رسیدن به این هدف تأثیر زیادی داشته باشد.

وی در پایان متذکر شد: این سفر، سفر چهارم محسوب نخواهد شد بلکه سفر یک ‎روزه است که فقط برای افتتاح پروژه‎ها انجام می‎شود و دیدار مردمی در آن لحاظ نشده است.

استاندار گلستان گفت: سفر چهارم هیئت دولت به استان گلستان طی ماه‎های آینده انجام می‎شود که رئیس جمهور و هیئت دولت در آن به شهرستان‎های مختلف سفر کرده و دیدار مردمی انجام خواهند داد.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول