اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

"دختر شینا" ساختن مدینه فاضله را به تصویر می‌کشد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: کتاب "دختر شینا" ساختن مدینه فاضله بر اساس هسته‌های کوچک اجتماعی و خانواده مطلوب را به تصویر می‌کشد.

"دختر شینا" ساختن مدینه فاضله را به تصویر می‌کشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی عصر یکشنبه در نشست نقد و بررسی کتاب "دختر شینا" در همدان با بیان اینکه اگر کسی امروز بخواهد برای سعادت و تعالی خود روشی را ترسیم کند، باید خود را به قرآن عرضه کند، اظهار کرد: نکته قابل تأمل این است که پدر و مادری چگونه فرزندی را پرورش می‌دهند که دنیا را اصل نمی‌داند و از متاع دنیا می‌گذرد که این نظام تربیتی قابل توجه است.

وی با بیان اینکه دشمن امروز هجمه‌های نهایی خود را به مرزهای فرهنگی ما معطوف کرده است، خاطرنشان کرد: فرهنگ غالب ما فرهنگ خدامحوری است که با تأسی به آن می‌توان به مقابله با این هجمه‌های دشمن برخاست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه فقه به تنهایی سازنده نیست، به نقدهای عنوان شده در نگارش کتاب دختر شینا اشاره و ضمن رد این موارد گفت: زبان هنر مکشوف صحبت نمی‌کند.

وی با اشاره به کتاب دختر شینا عنوان کرد: این کتاب بهترین بخش نگاه به انقلاب اسلامی را ورق می‌زند چراکه ساختن مدینه فاضله بر اساس هسته‌های کوچک اجتماعی و خانواده مطلوب را به تصویر می‌کشد.

خاموشی حاج ستارها را مصداق بارز "لفی نعیم" خواند و افزود: سبک زندگی ایرانی اسلامی دارای چند مشخصه است که در زندگی این شهید بزرگوار موج می‌زند.

وی ادامه داد: پاسداشت عقبه معنوی و معنایی خدایی‌طلبی و خداباوری در کتاب دختر شینا حائز اهمیت بسیاری است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطره‌ای از حاج ستار ابراهیمی را یادآور شد و گفت: در زمان جبهه روزی حاج‌ ستار به همراه فرزندش به جبهه آمد و از غذای رزمندگان به فرزند وی دادند اما این شهید بزرگوار غذا را از دست فرزندش گرفت چراکه معتقد بود غذا برای رزمندگان است.

وی در ادامه سخنانش مفاهیم ایثار و شهادت را قله مسئولیت‌پذیری دانست و بر لزوم ترویج این فرهنگ تأکید کرد.

خاموشی با بیان اینکه در انتخاب شیوه زندگی سعادتمند باید اندیشید، تصریح کرد: هدف غرب تغییر سبک زندگی ما به فرهنگی متغایر است که حس مسئولیت‌پذیری نسبت به رهبری را کمرنگ کند.

وی به موضوع نگاه عمیق خانواده مطلوب اشاره کرد و افزود: کتاب دختر شینا‌ ولایت‌پذیری انقلابی اسلامی را به تصویر کشید و برداشت دیگری از جنگ و دفاع مقدس ارائه کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در پایان عنوان کرد: حلقه اصلاحات اجتماعی برای رسیدن به کمالات والای انسانی بر اساس دین و آیین در این کتاب تصویر شده و تظاهرات دینی و فرهنگی در این کتاب بسیار است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول