اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی و اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گرگان:

بسیج و مسجد 2 عنصر جدایی‎ناپذیر حیات اجتماعی اسلام هستند

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگی و اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گرگان گفت: بسیج و مسجد دو عنصر جدایی‌ناپذیر حیات اجتماعی اسلام هستند.

بسیج و مسجد 2 عنصر جدایی‎ناپذیر حیات اجتماعی اسلام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ابراهیم میقانی عصر در گردهمایی ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‎های بسیج شهرستان گرگان اظهار داشت: مساجد بهترین کانون برای دفاع از ارزش‎های والای اسلام هستند.

وی تصریح کرد: روحانیون مساجد، هیئت امنا و بسیجیان باید در فضایی صمیمانه و با تعامل بالا، شرایط هم‎افزایی در شرایط لازم را فراهم آورند.

مدیر فرهنگی و اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گرگان خاطر نشان کرد: یک پایگاه بسیج مطلوب با برگزاری نماز اول وقت، کار فرهنگی نوین و ایجاد حلقه‎های صالحین می‎تواند بر کاستی‎های محلات فائق آید.

میقانی ادامه داد: کانون تفکرات الهام‎بخش، جنبش و خیزش اسلامی و فتح خاکریزهای دشمن، فقط با زنده نگه داشتن روح مساجد و در همراه مساجد بودن امکان‎پذیر خواهد بود.

در ادامه امام جماعت مسجد امیر شهرستان گرگان گفت: مسجد سنگر مقدس و دژ محکم اسلامی در مراحل مختلف زمان است.

حجت‎الاسلام سید حسین علوی با بیان اینکه هسته‎های مردمی و متدین در مساجد باید با حمایت و هدایت روحانیت بیدار و آگاه صورت گیرد، افزود: همان طور که با حمایت آحاد مردم متدین در آغاز انقلاب اسلامی شاهد سقوط رژیم شاهنشاهی و استقرار حکومت اسلامی بودیم، اکنون نیز به دست همان مردم می‎توانیم بر رشد و قوی شدن این حضور همت ورزیم و بر آن نیز تکیه کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر کبیر انقلاب اسلامی در خصوص حضور جوانان بسیجی در مساجد خاطر نشان کرد: حضور جوانان در مساجد باعث رشد معنوی در جامعه شده و پیرو آن، حضور جوانان بسیجی موجب زنده نگه داشتن روحیه نشاط در مساجد می‎شود.

امام جماعت مسجد امیر شهرستان گرگان اصول تکریم، تشخیص، تسهیل و تجمیع را از رموز موفقیت روحانیون در مساجد اعلام کرد و افزود: حضور روحانیون در مساجد به عنوان هسته مرکزی مسجد، موجب جلب افراد به سوی خود است که با توجه به این موضوع، این قشر مورد توجه باید با رعایت اصول، افراد مختلف را در این مکان مقدس جذب، نگهداری و پرورش دهند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول