اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه مشهد:

مسجد یک ساختمان معمولی نیست یک فضای معنوی از عالم بالاست

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه مشهد گفت: مسجد یک ساختمان معمولی نیست یک فضای معنوی عنایت شده از عالم بالا است.

مسجد یک ساختمان معمولی نیست یک فضای معنوی از عالم بالاست

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری عصر امروز در تالار اجتماعات مجموعه تربیت معلم شهید بهشتی مشهد در حضور جمعی از هنرمندان مسجدی گفت: آموزش‌های دینی به دنبال خود پیامی را دارد که به ما می گوید جوان‌ها و عزیزانی که در جایگاه مسجد یعنی خانه خدا فعالیت فرهنگی می‌کنند اگر از 5 عنصر دینی بهره‌مند شوند موفق تر هستند.

وی افزود: در زمان 8 سال دفاع مقدس تمام دنیا مجذوب رشادت‌ها و شهادت‌های سربازان امام زمان(عج) بودند که آن‌ها خصوصیات 5 عنصره در دین داشتند و از ان تبعیت می‌کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: باید به باور این موضوع برسیم که ساختار هر فرمولی مادی نیست بلکه ذرات تشکیل‌دهنده آن از معنویات سرچشمه می‌گیرد.

ماندگاری در ادامه سخنان خود با توجه به جایگاه مسجد در صدر اسلام تصریح کرد: مسجد صاحبی دارد که قادر، عالم، حکیم و بصیر است و این را باید همگان بدانند که مسجد یک ساختمان معمولی نیست یک فضای معنوی عنایت‌شده از عالم بالاست و قرآن یک کتاب راهنمای ساده نیست بلکه از جانب خدا و  کتابی است که خداوند برای هدایت انسان‌ها فرستاده است و باید دیدگاه عالمیان نسبت به این دو امر وسیع‌تر شود.

وی افزود: اگر بنا باشد دیدگاه هنرمندان مسجدی در راستای وجود امکانات مسجد در راستای انجام فرائض دینی باشد باید این را بدانند که بیشتر از امکانات و نیازهای مادی نیست و برای رسیدن به فرائض دینی نیازمند به امکانات معنوی است که آن هم باید مورد عنایت و لطف خداوند قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنانش تصریح کرد و گفت: صدور و احیای فرهنگ در دین به عهده مسجد بوده و ساختار مسجد برابر با ساختار بزرگ‌ترین پایگاه فرهنگی و معنوی است پس باید دیدگاه هنرمندان به این امر تغییر کند.

ماندگاری ابراز کرد: پنج عنصر مهم و بهره‌مند که از اوایل انقلاب با شهدای ما بوده و امروزه احتیاج به ترویج آن در راستای رسیدن به امر تکلیف و فرائض دینی می‌باشد که عبارتند از هدایت دینی که باید بر اساس عترت باشد،همت دینی نظیر(حرکت،سرعت،و سبقت است) هدف دینی که در راستای بینش خدا باشد، حمایت دینی که به نیت خداوند شروع به کار کنیم و یاد او تجلی‌بخش وجودمان باشد و حقیقیت و استقامت دینی است که ما شاهد این موضوع در 8 سال دفاع مقدس بوده‌ایم امیدواریم که هنرمندان مسجدی به گونه‌ای ترویج‌گر این 5 عنصر دینی باشند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول