اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی:

رسانه موثرترین و کاربردی‌ترین عامل توسعه فرهنگ است

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی از رسانه به عنوان موثرترین و کاربردی‌ترین عامل توسعه فرهنگ یاد کرد.

رسانه موثرترین و کاربردی‌ترین عامل توسعه فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی مجتبی اطمینان در نشست با شماری از فعالان رسانه‌ای در این استان اظهار کرد: رسانه از لحاظ اثرگذاری و ایجاد تحول در جامعه می‌تواند فرهنگ را به سمت فرهنگ متعالی سوق دهد.

اطمینان به اهمیت خروجی محوری جلسات اشاره کرد و گفت: خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی و موضوعات مرتبط با اولویت‌های شورا باید در جامعه ملموس باشد.

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی با اشاره به مصوبه جلسه 581 شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تشکیل شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان خراسان‌شمالی از سال 85 راه‌اندازی شده و تاکنون 32 جلسه برگزار شده است.

اطمینان با تشریح ترکیب اعضاء و وظایف شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی، اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی، نظارت و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی از جمله وظایف اصلی شورا در استان است.

وی فرهنگ عمومی را به عنوان مجموعه باورها، رفتارها و دیگر عواملی که در پیدایش یک فرهنگ عام نقش دارند، دانست و تاکید کرد: رسانه در جهت شکل‌دهی فرهنگ عمومی نقش بسزایی دارد و در فعالیت‌های خود در جهت ارتقای فرهنگ عمومی می‌تواند گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول