به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یونس شکرخواه برگزاری این جشنوارهها را اقدامی مثبت در جهت ارتقای دانش و توان خبرنگاران حوزه شهری دانست و افزود: حوزههای شهری در رسانهها به لحاظ ارتباطات معنایی و ملموس با مشکلات و درخواستهای مردمی از پرمخاطبترین حوزهها در نشریات و خبرگزاریهاست که باید با یک سیر موثر به آن نگریست.
وی بزرگترین اتفاق این جشنواره را ارتباط موثر رسانهها بامجموعه خدمات شهری دانست و تصریح کرد: این جشنواره به دنبال مسالهیابی و ارائه راهحل های منطقی برای حل آن است.
عضو هیئت داوری این جشنواره، آثار رسیده به این جشنواره را خوب ارزیابی کرد و گفت: استفاده از تجربیات بزرگان و تلفیق آن با جرات و جسارت جوانی از مهمترین دستاوردهای این جشنواره بود.
*توسعه در کشور بدون حضور رسانهها محقق نمیشود
مدیر امور استانهای باشگاه خبرنگاران جوان نیز گفت: توسعه در کشور بدون حضور رسانهها موفق نخواهد شد.
حجت ستایشنیا اظهار کرد: شهر مشهد به عنوان شهر بینالمللی نیاز به برگزاری چنین جشنوارهای برای ارتقای خدمترسانی، رفاه و آسایش داشت.
وی افزود: افرادی که در مشهد حضور مییابند فقط ایرانی نیستند و از کشورهای دیگر در این شهر حضور مییابند از همینرو نیاز است روندی ایجاد شود تا توانمندیهای این شهر بزرگ به همگان شناسانده شوند.
ستایشنیا تصریح کرد: توسعه در خدمات و مدیریت شهری نیازمند یک اطلاعرسانی قوی است تا بتواند این موفقیت را به همگان برساند.
وی در خصوص سطح این جشنواره عنوان کرد: مقدار و فراوانی آثار را ندیدم اما چیزی که کاملاً در این جشنواره مشهود است دیدن توسعه مدیریت شهری است که به رفاه مردم کمک میکند، البته باید بدانیم که در این جشنواره نقش اصلی را رسانهها انجام میدهند که با اطلاعرسانی خود مردم را ترغیب به آشنایی با فعالیتهای شهری میکنند.
مدیر امور استانهای باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نقاط قوت و ضعف این جشنواره تصریح کرد: از نقاط قوت و بارز این جشنواره این است که مسئولین اجازه دادند رسانهها این توانمندیها را نشان دهند و دیدگاه انتقادی این رسانهها را پذیرفتند.
ستایشنیا ادامه داد: خوشبختانه افرادی که در این جشنواره حاضر شدند افراد توانمندی بودند که آگاهانه انتخاب شدند که امیدوارم شهرداری مشهد با استفاده از این اطلاعات در رفع معضلات شهری مشهد مقدس برآید.
انتهای پیام/ش10/ط4000