اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سیاسی روزنامه رسالت مطرح کرد

پیوند «رسانه» و «معنویت» ‌مهم‌ترین دستاورد‌ جشنواره‌ شهرنگار‌

خبرگزاری فارس: دبیر سیاسی روزنامه رسالت گفت: پیوند رسانه و معنویت می‌تواند مهم‌ترین دستاورد جشنواره ملی شهرنگار باشد.

پیوند «رسانه» و «معنویت» ‌مهم‌ترین دستاورد‌ جشنواره‌ شهرنگار‌

صالح اسکندری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مشهد در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره ملی شهرنگار گفت: این جشنواره می‌تواند به شکل‌گیری جریان رسانه‌ای اسلامی و معنوی متناسب با پایتخت معنوی ایران کمک کند.

وی در ادامه افزود: این جشنواره همچنین می‌تواند الگوی رسانه‌ای اسلامی که می‌خواهد بر مبنای معنویت، اخلاق، تقوای رسانه‌ای و عدالت در انتشار اخبار به شکل‌گیری چارچوب رسانه‌ای معنوی کمک کند.

این مدرس رشته خبرنگاری با بیان اینکه مشهد قطب دوم رسانه‌های کشور و پایتخت معنوی است گفت: باید پیوند بین رسانه و معنویت برقرار شود، این جشنواره شهرنگار بین رسانه و معنویت می‌تواند ارتباط بر قرار کند.

اسکندری همچنین با اشاره به نقش رسانه در انتقال مطالبات مردم به ساختار رسمی قدرت خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای اصلی رسانه با توجه به جایگاه آن در جامعه انتقال مطالبات مردم به ساختار رسمی قدرت است و از آنجایی که رسانه به عنوان یک واسطه در حدفاصل سازمان رسمی قدرت و توده‌های مردم تعریف می‌شود دو کارکرد عمده انتقال انتظارات و مطالبات مردم به ساختار حاکمیت و انتقال برون داده و خروجی سیستم سیاسی به منظور فرهنگ‌سازی جامعه است.

وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری این جشنواره که به همت شهرداری مشهد در حال برگزاری است و با توجه به اینکه شهرداری نهادی مدنی و اجتماعی است این جشنواره می‌تواند با فرآهم کردن مقدمات هم اندیشی زمینه‌ساز تسطیح مسیر انتقال مطالبات مردم توسط خانواده بزرگ رسانه محلی در مشهد باشد.

اسکندری با بیان اینکه مشهد پایتخت معنوی ایران است و حرم مطهر رضوی مانند نگینی در این شهر می‌درخشد از حاشیه‌نشینی و دور شدن از شکل حلقه‌ای که در گذشته در اطراف حرم بوده است گلایه کرد و گفت: حدود یک سوم از جمعیت مشهد در حاشیه شهر زندگی می‌کنند که باید فکر اساسی برای برطرف کردن این معضل شود.

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: مدیریت رسانه‌ای در حوزه مدیریت شهری در مشهد کاری حساس و سخت است و یکی از مسائلی که در مدیریت شهری باید مدنظر قرار گیرد توسعه شعری با محور بارگاه امام هشتم(ع) است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول