اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی استان سمنان خبر داد

برداشت 10 هزار تن آلبالو و گیلاس از باغ‏های سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برداشت 10 هزار تن آلبالو و گیلاس از باغ‏های این استان خبر داد.

برداشت 10 هزار تن آلبالو و گیلاس از باغ‏های سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، لطف‏الله رضایی عصر امروز در نشستی با بهره‏برداران استان سمنان اظهار داشت: در سال‌جاری از یک‌هزار و 390 هکتار از باغ‏های آلبالو و گیلاس استان سمنان، 9 هزار و 955 تن محصول برداشت شد که نسبت به سال گذشته 405 تن افزایش یافته است.

وی افزود: مساحت باغ‏های آلبالوی استان سمنان،  702 هکتار و گیلاس 688 هکتار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: 778 هکتار این باغ‏ها در شهرستان شاهرود و میامی، دامغان 445 هکتار، مهدیشهر 80 هکتار، گرمسار و آرادان 46 هکتار و 41 هکتار در شهرستان سمنان است.

وی گفت: 281 هکتار از باغ‏های آلبالو و گیلاس استان سمنان نهال و یک‌هزار و 109 هکتار آن بارور است.

رضایی در خصوص ارقام مهم آلبالو و گیلاس استان سمنان بیان داشت: ارقام محلی،  چمپای مشهد و ارقام مجاری از مهم‏‌ترین ارقام آلبالو و ارقام تک دانه مشهد، سیاه مشهد، شیشه‏ای، زرد و سنگی از ارقام عمده گیلاس کشت شده در استان هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: استان سمنان جزو پنج استان برتر کشور در تولید گیلاس است و در خصوص آلبالو با متوسط تولید 11 هزار و 582 کیلوگرم در هکتار مقام اول عملکرد در واحد سطح آلبالو در کشور را دارد.

وی گفت: ورود ارقام جدید تجاری آلبالو و گیلاس در چند سال اخیر به استان، دیر گل دادن در بهار و مقاومت در برابر سرمای بهاره، قانع بودن از نظر خاک و مواد غذایی، ارزش غذایی و دارویی این محصولات موجب استقبال و توجه بیشتر به این دو محصول در سال‏‌های اخیر شده است.

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول