اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعتبارات بخش کشاورزی آذرشهر افزایش یافت

تبدیل اراضی پیاز و سیر آذرشهر به باغات پسته

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان آذرشهر از تبدیل اراضی پیاز و سیر این منطقه به باغات پسته خبر داد.

تبدیل اراضی پیاز و سیر آذرشهر به باغات پسته

به گزارش خبرگزاری فارس از آذرشهر، اسماعیل آذریان ظهر امروز در نشست شورای اداری بخش گوگان از افزایش اعتبارات بخش کشاورزی این شهرستان در سال‌جاری خبر داد و گفت: تلاش‌های بی‌وقفه سازمان جهاد کشاورزی در تبدیل روش‌های سنتی کشت به شیوه‌های مدرن منجر به توسعه کشاورزی در این شهرستان شده است.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات فصل کشاورزی شهرستان آذرشهر از دو میلیارد ریال به 10 میلیارد ریال اظهار کرد: این امر موجب شده اقدامات خوبی در اجرای آبیاری تحت‌فشار، تبدیل شیوه‌های سنتی به مدرن، انتقال آب با لوله، انتقال آب با کانال، لایروبی و احیاء قنوات، پوشش انهار، احداث استخرهای معیشتی و همچنین تغییر الگوی کشت، باغات این منطقه را از کشت محصولات پرمصرف آب مثل پیاز و سیر تبدیل به باغات پسته کرده که خوب هم جواب داده است.

آذریان با اشاره به ترویج و تشویق بهره‌برداران برای استفاده بهینه از منابع تولید به خصوص آب، به عنوان منبع مهم بخش تولید کشاورزی گفت: با احیا و بهسازی قنوات در شهرستان آذرشهر و بخش گوگان به همراه توسعه استفاده از آبیاری تحت‌فشار، در کوتاه‌مدت توانسته است نتایج قابل توجهی را در رشد چشمگیر کشاورزی این منطقه از خود به جای بگذارد.

فرماندار شهرستان آذرشهر همچنین از لوله‌گذاری بیش از 21 کیلومتر کانال انتقال آب از قنوات به اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: این امر علاوه بر کاهش امکان اتلاف آب، با صرفه‌جویی قابل توجه در روش‌های بهره‌برداری می‌تواند در میان‌مدت، توسعه سطوح زیر کشت باغی و زراعی شهرستان را امکانپذیر کرده و رشد کشاورزی در آذرشهر را تضمین کند.

آذریان با اشاره به پس‌روی آب دریاچه ارومیه و بالا رفتن EC آب، از مدیران شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهادکشاورزی استان خواست، در صدور مجوز برای اجرای آبیاری تحت‌فشار در این شهرستان تمهیدات لازم را نسبت با افزایش EC آب از 3000 به بالا اقدام کرده تا بهره‌برداران بتوانند با اجرای آبیاری تحت‌فشار در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و همچنین از پرت آن جلوگیری کنند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول