اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آتش‌نشانی کهنوج خبر داد

تخریب 35 درصد باغ‌های نخیلات چاه‌ریگان بر اثر آتش‌سوزی

خبرگزاری فارس: رئیس آتش‌نشانی شهرستان کهنوج گفت: بر اثر وقوع آتش‌سوزی 7 ساعته در باغ‌های نخیلات روستای چاه‌ریگان از توابع این شهرستان حدود 35 درصد از این باغ‌‌ها تخریب شد.

تخریب 35 درصد باغ‌های نخیلات چاه‌ریگان بر اثر آتش‌سوزی

جمشید بنی‌اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در باغ‌های نخیلات روستای چاه‌ریگان از توابع این شهرستان اظهار داشت: این آتش‌سوزی عصر روز گذشته به واحد آتش‌نشانی کهنوج گزارش داده شد که در اسرع وقت مأموران این واحد خود را به آن منطقه رساندند.

وی افزود: همزمان آتش‌سوزی دیگری در باغ‌های نخیلات روستای دهکهان نیز رخ داده بود که با توجه به بعد مسافت و درگیر بودن نیروها در آتش‌سوزی روستای چاه‌ریگان مأموران را با مشکلاتی مواجه کرد.

بنی‌اسدی تصریح کرد: همچنین موانع داخل باغ، خاکریزی به صورت سد که برای جلوگیری از سیل احتمالی فصلی ساخته شده بود و نبود راه مناسب در راستای سرعت‌بخشی به کار مشکلاتی را به وجود آورد، اما با آمدن لودر و تسطیح جاده‌ این مشکل برطرف شد.

وی ابراز داشت: نبود محل آبگیری در آن منطقه از مهم‌ترین مشکلاتی بود که مأموران ما با آن مواجه بودند.

بنی‌اسدی عنوان کرد: با وجود تمام مشکلات حدود پنج باغ از باغ‌های نخیلات را که حدود 10 هکتار برآورد می‌شد در ساعت 12 و 20 دقیقه شب با همکاری شهرداری‌های قلعه‌گنج، رودبار و نیروی انتظامی مهار کردیم.

رئیس آتش‌نشانی شهرستان کهنوج گفت: با همه تلاشی که انجام گرفت، حدود 35 درصد از این باغ‌‌ها بر اثر آتش‌سوزی تخریب شد.

بنی‌اسدی بیان داشت: گسترش جمعیت، فاصله زیاد روستاها با شهر و جاده ترانزیت بین شهری، کمبود کامیون آتش‌نشانی و جایگاه به دلیل فرسوده بودن ماشین‌آلات از جمله مشکلات این واحد آتش‌نشانی است.

وی اذعان داشت: می‌طلبد اداره‌ها و نهادهای شهرستان در راستای سرعت عمل در زمان وقوع حادثه با مأموران آتش‌نشانی همکاری و هماهنگی بیشتری داشته باشند.

بنی‌اسدی با تقدیر از واحد آتش‌نشانی شهرستان عنبرآباد خاطرنشان کرد: با وجود آتش‌سوزی که در شهر عنبرآباد رخ داده بود، این واحد به یاری مأموران واحد کهنوج آمد.

شهردار کهنوج نیز در این زمینه در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ما با توجه به چارت سازمانی می‌توانیم نیرو  جذب کنیم و مشکلی در این مورد نداریم، اما از نظر وسعت حوزه کاری با مشکلاتی مواجه هستیم.

مهدی خواجه افزود: درخواست راه‌اندازی ایستگاه آتش‌نشانی شماره سه واقع در بهداری قدیم را داده‌ایم که امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم آن را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول