اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل:

ظرفیت تبدیل 780 هکتار اراضی دیم به آبی را داریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:‌ هم اکنون در استان اردبیل ظرفیت تبدیل اراضی دیم به آبی به وسعت 780 هکتار در فاز اول وجود دارد.

ظرفیت تبدیل 780 هکتار اراضی دیم به آبی را داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد‌ ایمانی در نشست کار گروه توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل در کوثر اظهار داشت: ما با اجرای این طرح می‌توانیم هر سال بخش قابل توجهی از مزارع دیم خود را به آبی تبدیل کنیم چرا که هم اکنون در کشور ذخیره آبی در بخش کشاورزی 90 میلیارد متر‌مکعب است.

وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل نیز ظرفیت بهره‌برداری از این نعمت آبی را دارد که انتظار می‌رود با مدیریت صحیح و درست نسبت به کاربردی کردن این ظرفیت در استان تلاش شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: با اختصاص یک هزار و 850 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان حوزه کشاورزی ظرفیت خوبی برای توسعه همه جانبه بخش کشاورزی استان ایجاد می‌شود.

عبد ایمانی بیان داشت: بخشی از این اعتبار در قالب تسهیلات کم بهره در بیش از 70 رشته به فارغ‌التحصیلان کشاورزی پرداخت می‌شود. متقاضیان به صورت انفرادی و جمعی در قالب این تعاونی‌ها می‌توانند از این فرصت پیش آمده استفاده کنند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: بخش دیگری از این اعتبار نیز برای توسعه واحدهای دامی و کشاورزی و یا واحدهای راکد، نیمه راکد و کم فعال به عنوان سرمایه در گردش در نظر گرفته شده ولی بخش عمده آن برای اجرای طرح‌های جدید کشاورزی به متقاضیان واجد شرایط با احراز بیکاری از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت خواهد شد.

عبد ایمانی با اشاره به این که از کل مساحت استان 40 درصد را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد، گفت: این استان با داشتن بالاترین کاربری اراضی کشاورزی نسبت به کل وسعت استان رتبه اول را در بین استان‌های کشور دارد.

وی با بیان این که راندمان آبیاری در این استان در حد متوسط است، ابراز داشت: با مهار آب‌های سطحی و بهره‌گیری از سدهای کوچک و معیشتی می‌توان میزان بهره‌وری و تولید محصول را در واحد سطح افزایش داد که در این زمینه اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار جزو ضروریات است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان راهکارهای افزایش بهره‌وری درحوزه‌های مختلف بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: در سطح استان 5 هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی بیکار وجود دارد که ثبت‌نام از آنها به تعداد 4 هزار جویای کار در حال ساماندهی است.

عبد ایمانی یادآور شد: اردبیل بالاترین سرانه را در تولید برخی از محصولات کشاورزی و حتی توان تولید 4 میلیون محصول کشاورزی را دارد و با تقویت این ظرفیت امیدواریم زمینه گسترش حوزه کشاورزی در این استان بیش از پیش فراهم شود.

این مسئول در پایان سخنان خود ظرفیت تولید محصولات باغی را نیز 250 هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: این محصولات بیشتر در شهرستان‌های خلخال ، کوثر و مشگین‌شهر تولید شده و به بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول