اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهادکشاورزی فارسان خبر داد

تبدیل 450 هکتار از اراضی کم بازده فارسان به کشت آبی

خبرگزاری فارس: مدیرجهادکشاورزی فارسان از تبدیل 450 هکتار از اراضی کم بازده به کشت آبی در سال‌ جاری در این شهرستان خبر داد.

تبدیل 450 هکتار از اراضی کم بازده فارسان به کشت آبی

ابراهیم شیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال گذشته افزون بر 11 هزار و 900 تن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی با اشاره به دیگر تولیدات زراعی و باغی این شهرستان در سال گذشته، گفت: همچنین در سال گذشته افزون بر 62 هزار و 800 تن انواع محصولات زراعی و 28 هزار و 800 تن محصولات دامی در این شهرستان تولید شد.

شیرانی تبدیل اراضی کم بازده به کشت‌های آبی در سطح 450 هکتار را از جمله اقدامات این مدیریت در سال ‌جاری برشمرد و گفت: تجهیز مجتمع‌های تولیدی قارچ و دام در سطح 79 واحد، اجرای تیم‌های تحت فشار آبیاری در سطح 700 هکتار و ایجاد تشکل‌های تولیدی اشتغالزایی ویژه 170 نفر از دیگر این اقدامات محسوب می‎شود.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان فارسان ادامه داد: پیگیری واگذاری‌‎ها و اعتبارات از طریق کارگروه توسعه بخش کشاورزی هر هفته از دیگر برنامه‌ها و اقداماتی است که از سوی این مدیریت در سال‌ جاری اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه بر ضرورت مبارزه با سن گندم در سطح مزارع این شهرستان تأکید کرد و گفت: در حال حاضر 100 هکتار از مزارع این شهرستان در معرض تهدید آفت سن گندم قرار دارد، که بر همین اساس سمپاشی مزارع با استفاده از سموم شیمیایی در دستور کار قرار گرفته است.

شیرانی در ادامه از خسارت 50 درصدی به محصول گندم این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت پیشگیری و مراقبت‌های متوالی میزان خسارات وارده به محصول گندم این شهرستان سالیانه کاهش خواهد یافت که در این بستر از مجموع اعتبارات مربوط به شبکه‌های مراقبت استفاده می‎شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول