اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان فناوری اطلاعات

کرمان در توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک پیشتاز است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: استان کرمان در توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک در کشور پیشتاز است.

کرمان در توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک پیشتاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی حکیم‌جوادی ظهر امروز در مراسم افتتاح شبکه مترواترنت و 382 طرح مخابراتی استان کرمان اظهار داشت: شبکه مترواترنت در نوع خود در کشور بی‌نظیر است.

وی افزود: در کشور یک مورد از این پروژه‌ها و آن هم در استان کرمان است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و در استان کرمان پروژه‌ای کمتر با این ابعاد داریم و یکی از این دلایل آن حمایت خوب استاندار کرمان از این مسئله است.

حکیم‌جوادی تصریح کرد: افتتاح این شبکه که بخش عمده‌ای از شبکه مترواترنت کشور بوده در حوزه ارتباطات نقطه عطفی است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان جزو نخستین استان‌هایی است که از حمایت ویژه‌ای در زمینه خدمات الکترونیکی کردن دولت برخوردار شده است، گفت: حدود 1.4 میلیارد تومان کمک در زمینه الکترونیکی کردن خدمات به این استان اختصاص یافته است.

حکیم‌جوادی عنوان کرد: امروز بیش از 400 خدمت در استان کرمان به صورت الکترونیکی داریم که به زودی تبدیل به بیش از 627 خدمت می‌شود و امیدواریم این روند به استانداردهای سطح کشور برسد، زیرا بعضی از استان‌ها بیش از یک‌‌هزار و 600 خدمت خود را الکترونیکی ارائه می‌دهند.

وی بیان داشت: پیش از این در سال 86 تنها در یک مرکز از مجموع 86 مرکز استان کرمان دو عدد مسیریاب نصب شده و مشترکان مراکز مخابراتی دیگر برای استفاده از اینترنت و اینترانت باید وصل به مرکز اصلی استان می‌شدند و اکثر مراکز پست‌های انتقال دیتا پست خالی نداشت.

وی اذعان کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری، افتتاح بخش زیرساخت اطلاعاتی در مرکز داده استان کرمان را شاهد باشیم.

حکیم‌جوادی بیان کرد: 14 میلیارد ریال اعتبار طی سال 89 و 90 به استانداری کرمان برای توسعه فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیکی اختصاص یافته است.

وی گفت: مترواترنت کرمان نخستین پوشش شبکه‌ای است که مشترکان معمولی سنتی و تجاری را به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: در هر مرکز قابلیت واگذاری پورت تا پهنای باند بالا وجود دارد و ارتباط اینترنتی با سرعت بالا و هزینه مناسب علاوه بر خدمات اینترانت و ارتباطات داخلی برای مشترکان مهیا می‌شود.

حکیم‌جوادی با اشاره به اینکه این شبکه بزرگ‌ترین، گسترده‌ترین و کامل‌ترین شبکه مترواترنت استانی است، بیان کرد: مشترکان این شبکه تمام دستگاه‌های دولتی، حاکمیتی، بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش و ... هستند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول