اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ریاست استاندار قم

ستاد راهبردی دولت الکترونیک در قم تشکیل شد

خبرگزاری فارس: ستاد راهبری دولت الکترونیک در استان قم به ریاست استاندار قم تشکیل شد.

ستاد راهبردی دولت الکترونیک در قم تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در نخستین جلسه ستاد راهبردی دولت الکترونیک استان با اشاره به اهمیت توسعه فناوری اطلاعات اظهار کرد: سرعت و شتاب چشمگیر توسعه فناوری اطلاعات در جهان و نیاز روزافزون آن، امروزه مسئله فناوری اطلاعات و ارتباطات را به یکی از شاخص‌های مهم توسعه تبدیل کرده و عقب‌ماندگی در این عرصه لطمات جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

وی افزود: این اهمیت موجب شده تا در اسناد بالا دستی و برنامه‌ها و سیاست‌های کلی ابلاغی نظام از سوی مقام معظم رهبری و در دولت‌های نهم و دهم، شاهد توجه ویژه به مقوله توسعه فناوری اطلاعات باشیم.

استاندار قم با بیان اینکه در راستای این رویکرد، مجموعه اقدامات خوبی در راستای گسترش دولت الکترونیک در سطح استان قم صورت گرفته است گفت: تحقق کامل اهداف و برنامه‌های این بخش در استان، نیازمند حرکت جدی و برنامه‌ریزی منسجم بوده و تشکیل ستاد راهبردی دولت الکترونیک همسو با این هدف انجام می‌گیرد.

موسی‌پور با اشاره به اینکه ستاد راهبردی کانونی برای سیاست‌گذاری، مدیریت و هدایت برنامه‌ها و پروژه‌های کلان حوزه فناوری اطلاعات در استان خواهد بود افزود: توسعه زیرساخت‌های ضروری حوزه فناوری اطلاعات و پیگیری لازم برای تکمیل و راه‌اندازی اقدامات مهم نیمه تمام در این حوزه از قبیل مترواترنت باید در این ستاد مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین فرهنگ‌سازی و فراهم کردن زمینه استفاده بهینه از امکانات و ابزارهای نوین در حوزه الکترونیک را از دیگر وظایف و ماموریت‌های ستاد راهبردی عنوان و خاطر نشان کرد: آموزش همگانی برای استفاده از این ابزار و بررسی میزان اثربخشی این فعالیت‌ها از موارد مهم و ضروری است که باید در برنامه‌ریزی‌های ستاد جای ویژه‌ای داشته باشد.

استاندار قم توجه به آفت‌ها و آسیب‌های موجود در این حوزه را ضروری خواند و افزود: همپای توسعه اقدامات در این حوزه، باید امنیت فضای مجازی و آسیب‌های ناشی از آن مورد توجه واقع شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش خصوصی در زمینه توسعه خدمات الکترونیکی، بر لزوم به‌کارگیری ظرفیت‌های این بخش تاکید کرد.

استاندار قم لزوم استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های استان در ستاد را خواستار شد و افزود: جلسات ستاد باید به صورت مستمر و با حضور فعال مجموعه دستگاه‌های دست‌اندرکار برگزار شود.

در پایان این جلسه از مدیران و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات استان در زمینه توسعه این بخش به ویژه در کسب عنوان برتر دولت الکترونیک با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول