اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس خبر داد

احتمال احضار وزیر اقتصاد به مجلس برای بررسی نوسانات بازار ارز

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس از احتمال فراخواندن وزیر اقتصاد به مجلس در رابطه با نوسانات بازار ارز و سکه خبر داد و گفت: فراخواندن وزرا به مجلس، حق طبیعی و قانونی نمایندگان است.

احتمال احضار وزیر اقتصاد به مجلس برای بررسی نوسانات بازار ارز

جواد کریمی‌قدوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مهم‌ترین عاملی که کانادایی‌ها را از مدت‌‌ها قبل به نگرانی فرو برده بود، استراتژی جمهوری اسلامی ایران در قبال مسئله سوریه بود و این امر نمایانگر آن بود که مناسبات دیپلماتیک ایران در قبال مسئله سوریه و در مقابل بحران‌آفرینی‌های انگلستان و آمریکا در این کشور، کاملاً کارساز بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی یادآور شد: آمریکا و انگلیس و هم‌چنین برخی دیگر از کشورهای غربی، علی‌رغم هزینه‌های زیاد در سوریه، با شکست مواجه شده بودند و در مقابل، جمهوری اسلامی ایران روز به روز به موفقیت‌های بیشتری در سیاست خارجی خود دست می‌یافت و همین مسئله بهانه‌های لازم را در اختیار دولت کانادا قرار داد.

غرب دچار جنون دیپلماتیک شده است

کریمی‌قدوسی عنوان کرد: غرب، در حال حاضر دچار جنون دیپلماتیک شده است و به هر حربه‌ای متوسل می‌شود تا از توسعه قدرت راهبردی جمهوری اسلامی ایران، در منطقه خاورمیانه جلوگیری کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روابط دیپلماتیک ایران و کانادا چندین سال است که عملاً قطع است و دو طرف در فضای سیاسی یکدیگر حضوری ندارند.

کریمی‌قدوسی افزود: بعد از برگزاری موفقیت‌آمیز نشست غیر متعهدها در تهران، غربی‌ها و اتاق فکر استکبار متوجه شدند که راهبردهای آنها یکی بعد از دیگری در قبال ایران شکست می‌خورد و از سوی دیگر به دنبال آن بودند که با امواج مثبت نشست غیر متعهدها در عرصه بین‌المللی مقابله کنند و تمام این عوامل دست به دست هم داد، تا دولت کانادا در یک اقدام ناشیانه روابط خود با ایران را قطع کند.

فراخواندن وزیر اقتصاد به دلیل نوسانات قیمت ارز و سکه

وی از احتمال فراخواندن وزیر اقتصاد به مجلس به دلیل نوسانات بازار ارز و سکه خبر داد و گفت: به ‌هر حال همواره در این شرایط این امکان وجود دارد که وزرا به مجلس فراخوانده شوند و نکته مهم این است که نباید برداشت سیاسی از این مسائل کرد، زیرا فراخواندن وزرا به مجلس، حق طبیعی و قانونی نمایندگان است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول