اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سقز تاکید کرد

تقویت فرهنگ حجاب و عفاف از طریق آموزش در جامعه

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سقز با تاکید بر تقویت فرهنگ حجاب و عفاف از طریق آموزش در جامعه گفت: حجاب سد محکمی در برابر هجمه‌های نرم دشمنان است.

تقویت فرهنگ حجاب و عفاف از طریق آموزش در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کریم افشاریان صبح امروز در جلسه ستاد شئون اسلامی سقز که با حضور اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: امروز که از هر سو با شبیخون فرهنگی دشمنان روبه‌رو هستیم، بهترین راهکار برای مقابله با آنان و درهم شکستن توطئه‌هایشان حفظ حجاب به معنای کامل است.

به گفته وی، بدحجابی در کشورهای غربی به معنی یک موقعیت بالای اجتماعی است، اما در کشور اسلامی ایران و سایر کشورهای اسلامی بدحجابی توهین به زن مسلمان است.

وی با بیان اینکه کم‌رنگ شدن حجاب در جوامع اسلامی به معنی حذف ارزش‌ها است، تصریح کرد: برای نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه نیاز به ارائه آموزش‌هایی در این زمینه داریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش‌های گسترده دشمنان از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی برای حذف حجاب و عفاف در جوامع اسلامی آموزش مهارت‌های زندگی و فرهنگ عمومی در ارتباط با حجاب از نیازهای ضروری است که باید به صورت گسترده در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و اماکن عمومی به آن پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه برخورد پلیسی با بحث حجاب نتیجه مطلوبی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: باید در مرحله نخست فرهنگ‌سازی و در صورت ضرورت، برخورد مناسب با هنجارشکنان حریم جامعه صورت گیرد.

وی نقش رسانه‌ها در ترویج حجاب و عفاف در جامعه را کلیدی خواند و افزود: با توجه به نقش اطلاع‌رسانی و روشنگری و اعتماد مردم به رسانه‌های کشور به‌ویژه صدا و سیما باید از این عامل بیشترین بهره را ببریم.

وی در ادامه ضمن تقدیر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای پوشش بسیار خوب اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران، گفت:حال که از سوی بیش از 3 هزار و 800 شبکه رادیویی و تلویزیونی بیگانگان ایران اسلامی به ویژه جوانان ما مورد هجمه فرهنگی قرار گرفته است صدا و سیما باید با تهیه و پخش برنامه‌های فاخر مانع از تحقق اهداف دشمنان شود.

فرماندار شهرستان سقز، از روحانیون آئینی منطقه نیز خواست در نمازهای جمعه و جماعت با پرداختن به آثار و برکات حفظ حجاب و رعایت امر به معروف و نهی از منکر، مردم را به حرکت به این سمت ترغیب و تشویق کنند.

وی در پایان از کانون خانواده‌ نیز به عنوان موثرترین مکان برای آشنایی جوانان با توطئه دشمنان به ویژه در زمینه بدحجابی شد و از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را با عواقب استفاده از برنامه‌های ضد فرهنگی ماهواره‌ها آشنا کنند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول