اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات گلستان:

60 درصد ماهی قزل‌آلای گلستان در علی‌آبادکتول تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: در حال حاضر شهرستان علی‌آبادکتول 60 درصد تولید ماهی قزل‌آلای استان را به عهده دارد.

60 درصد ماهی قزل‌آلای گلستان در علی‌آبادکتول تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، علی‌اکبر پاسندی اظهار داشت: شهرستان علی‌آبادکتول با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود منابع آبی مناسب مانند آب‌بندان‌ها و چاه‌های کشاورزی و همچنین استخرهای چند منظوره یکی از مناطق مستعد پرورش آبزیان در استان گلستان است.

وی تصریح کرد: با توجه به دمای پایین آب چاه‌های کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول و با استفاده از استخرهای دومنظوره کشاورزی می‌توان زمینه را برای پرورش هر چه بیشتر قزل‌آلا فراهم کرد.

پاسندی خاطر نشان کرد: وجود استخرهای دو منظوره آب کشاورزی در شهرستان علی‌آبادکتول یک توانمندی بالقوه است و با شناسایی، ساماندهی و هماهنگی بین شیلات و جهادکشاورزی این شهرستان می‌توان سطح وسیعی برای پرورش آبزیان ایجاد کرد.

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: در سال جاری استقبال خوبی در زمینه استفاده بهینه از آب کشاورزی در امر آبزی‌پروری در این شهرستان شده است.

پاسندی افزود: با تعامل خوبی که بین سازمان آب استان و کارشناسان شیلات وجود دارد، در آینده مشکل مجوز بهره‌برداری از آب و استفاده از آن در امر آبزی‌پروری برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان علی‌آبادکتول 60 درصد تولید ماهی قزل‌آلای استان را به عهده دارد گفت: این شهرستان به عنوان قطب ماهیان سردآبی استان محسوب می‌شود و همچنین 100 درصد تکثیر ماهی قزل‌آلا در این شهرستان صورت می‌گیرد.

پاسندی ابراز امیدواری کرد؛ علی‌آبادکتول با وجود زمین‌های خوب و آب فراوان می‌تواند زمینه را برای پرورش انواع آبزیان فراهم کند و در آینده این شهرستان می‌تواند به عنوان یکی از تولیدکنندگان مهم آبزیان در استان مطرح شود.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول