اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان بوشهر:

32 دشت استان بوشهر با مشکل کم‌آبی مواجه هستند

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در 16 منطقه، 32 دشت استان بوشهر هم‌اینک با مشکل کم آبی و بیلان منفی آب مواجه است.

32 دشت استان بوشهر با مشکل کم‌آبی مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حسین باشی‌زادگان صبح امروز در آیین اختتامیه طرح ملی داناب در بوشهر گفت: برداشت‌های بی‌رویه و خشکسالی‌های پی در پی موجب شده که سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در دشت‌ها به هدر رود.

باشی‌زادگان اضافه کرد: اکنون دشت‌های جم، ریز و بوشکان با وجود اینکه از دشت‌های خوب استان بوشهر بوده‌اند ولی هم‌اینک بر اثر برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی و خشکسالی به دشت‌های ممنوعه تبدیل شده‌اند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: شرایط بحرانی منابع آب در منطقه موجب شده که بهره‌برداران به جای صرفه‌جویی در مصرف آب برداشت از این منابع را مطابق سال‌های پرآب انجام دهند و این امر منابع آب‌های زیرزمینی این استان را با مشکل مواجه کرده است.

وی درباره طرح داناب نیز بیان کرد: هدف از اجرای این طرح آموزش صرفه‌جویی به دانش‌آموزان و اطلاع‌رسانی از وضعیت منابع آب در این استان است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: آبادانی و توسعه هر منطقه در کنار منابع آبی به دست می‌آید و بدون دسترسی به این منابع هیچ توسعه‌ای در جامعه به وجود نمی‌آید.

حسین باشی‌زادگان افزود: با توجه به اقلیم خشک و خشکسالی‌های پی در پی میانگین بارندگی استان بوشهر از 250 میلی‌متر معمول کاهش یافته و در بخشی از مناطق حتی کمتر از 13 درصد بارندگی داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: در این شرایط بحرانی در کنار کار سازه‌ای باید کارهای فرهنگی و زیرساختی برای اصلاح الگوی مصرف نیز انجام شود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول