اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه:

کرمانشاه 7.5 میلیارد مترمکعب آب سطحی دارد/ سالانه 2 سد در استان کرمانشاه آبگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه 7.5 میلیارد مترمکعب‌ آب سطحی دارد که 3.5 میلیارد آن محقق می‌شود.

کرمانشاه 7.5 میلیارد مترمکعب آب سطحی دارد/ سالانه 2 سد در استان کرمانشاه آبگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد کهریزی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه 8 درصد آب کشور را دارا است و یک استان برخوردار از لحاظ آب است.

کهریزی پتانسیل آب‌های زیرزمینی استان را یک میلیارد و 115 میلیون‌ مترمعکب برشمرد و گفت: آب یک لازمه ضروری برای توسعه است لذا باید حداکثر استفاده و بهره‌برداری را از این سرمایه الهی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کرمانشاه 7.5 میلیارد مترمکعب آب سطحی دارد که 3.5 میلیارد مترمکعب آن برای بهره‌برداری استان محقق می‌شود و استان از آن بهره‌مند می‌شود و مابقی آن توجیه فنی و اقتصادی ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در راستای استفاده از3.5 میلیارد آب سطحی از دهه 70 کار مطالعاتی شروع شد و در این راستا کارهای خوبی انجام گرفت که با توجه به زمان‌بر بودن طرح‌ها، در حال حاضر پیک کار ما در بخش آب است که در حال نتیجه گرفتن است.

وی افزود: تا‌کنون 6 سد مخزنی در استان آب‌گیری شده که رقم قابل توجهی است و در واقع زحمات گذشتگان در این عرصه به ثمر نشسته است.

کهریزی با اشاره به اینکه سالانه 2 سد در استان را آبگیری خواهیم کرد، ادامه داد: 10 سد در استان در حال احداث است که می‌توان از میان آنها شرفشاه گیلانغرب، زمکان، دارییان‌، سد لاستیکی قره‌سو و کبوتر‌لانه را نام برد.

وی گفت: 3 سد کلکوش، ازگله و هواسان نیز از سدهایی هستند که شروع به کار کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه 30 هزار هکتار شبکه فرعی در استان در حال انجام است‌، تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری عظیمی را برای استفاده می‌خواهد.

وی گفت: تامین آب شهرستان‌های استان از اهداف اولیه آب منطقه‌ای است که در این بخش برنامه جامع و کاملی برای همه شهرستان‌ها وجو دارد که از مهم‌ترین طرح آب شرب استان می‌توان به سد گاوشان اشاره کرد که 63 میلیون مترمکعب آب شهر کرمانشاه را تامین می‌کند.

کهریزی از مهم‌ترین طرح‌های آبرسانی استان به تامین آب شهر سنقر از سد سلیمان‌شاه که در فاز 2 در حال اجراست اشاره کرد و گفت: فاز نخست این در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه اظهار کرد: آب شرب شهر پاوه 18 میلیارد تومان در 2 بخش به پیمان رفته است و مطالعه تامین آب صحنه‌، اسلام‌آبادغرب در حال مطالعه و یا در حال اجراست.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول