اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

سطح زیر کشت برنج در استان زنجان 2600 هکتار است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سطح زیر کشت برنج در استان زنجان 2 هزار و 680 هکتار است.

سطح زیر کشت برنج در استان زنجان 2600 هکتار است

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سطح زیر کشت برنج در شهرستان زنجان یک هزار و 770 هکتار برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت برنج در شهرستان طارم 750 هکتار است، خاطر نشان کرد: در شهرستان ماهنشان نیز سطح زیر کشت برنج 160 هکتار اعلام شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تولید سالانه برنج تقریبا 99 هزار و 374 تن برآورد شده است، اضافه کرد: در مجموع 528 تن در شهرستان ماهنشان، 6 هزار و 221 تن در شهرستان زنجان و 2 هزار و 625 تن در شهرستان طارم برنج تولید می‌شود.

وی یادآور شد: میزان برداشت محصول برنج بر اساس هکتار در شهرستان ماهنشان 3 هزار و 300 کیلوگرم، در شهرستان زنجان 3 هزار و 500 کیلوگرم و در شهرستان طارم نیز 3 هزار و 500 کیلوگرم است.

تاراسی در زمینه طرح توسعه کشاورزی به ویژه توسعه باغات و محصولات کشاورزی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مختلفی در سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه استان زنجان صورت گرفته است، ادامه داد: برای افزایش ضریب مکانیزاسیون در استان نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی به افزایش تعداد واحدهای تولیدی وابسته به کشاورزی اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری تعداد این واحدها را ارتقا می‌دهیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد واحدهای کوچک گلخانه‌ای در استان زنجان از جمله برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان محسوب می‌شود، تصریح کرد: این طرح همزمان با آغاز فصل پاییز در استان عملیاتی می‌شود.

وی تاکید کرد: همزمان با ایجاد گلخانه‌های کوچک خانگی در روستاها کشت زمستانی محصولات در استان زنجان آغاز می‌شود.

تاراسی همچنین با اشاره به افزایش تولیدات کشاورزی اظهار داشت: میزان محصولات کشاورزی از یک میلیون و 700 تن به 2 میلیون و 400 تن افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول