اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

430 کمباین ویژه برداشت برنج وارد مازندران شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: 430 کمباین ویژه برداشت برنج وارد مازندران شد.

430 کمباین ویژه برداشت برنج وارد مازندران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا عظیمی شامگاه شنبه در دهمین جلسه کارگروه کشاورزی مازندران بیان داشت: بالارفتن اقلام غذایی در سبد غذایی روزانه مردم از دیگر اقلام اهمیت ویژه‌ای دارد و پرداختن به موضوع‌های کشاورزی حایز اهمیت و متضمن امنیت غذایی کشور است و در ماه‌های اخیر بحث مرغ اهمیت آن را نشان داده است.

این مسئول به برداشت برنج در استان اشاره کرد و گفت: از کل 239 هزار اراضی شالیزاری 205 هزار هکتار برداشت شده که از این تعداد 152 هزار هکتار ارقام محلی و 153 هزار هکتار ارقام زیر کشت پرمحصول است.

عظیمی تصریح کرد: از این سطح 130 هزار هکتار، 64 درصد آن مکانیزه با کمباین ویژه برنج برداشت شده که با اهتمام ویژه کارگروه کشاورزی 45 درصد نشای مکانیزه داشتیم که نسبت به سال گذشته افزایش داشته و رشد تحول‌گونه‌ای در این بخش از کشاورزی مشاهده شده است.

وی به افزایش کمباین نسبت به شش سال گذشته اشاره کرد و گفت:430 کمباین برداشت برنج وارد چرخه شده که در شش سال گذشته 300 تا 400 عدد بوده که افزایش چشمگیری داشته که بخشی از آن از کارگروه تامین شده و بخش دیگر از اعتبار مالی خود کشاورزان بوده و 200 تقاضای خرید کمباین برنج داریم که به دلیل عدم وجود ماشین‌آلات کشاورزی در استان مازندران در انتظار هستند.

عظیمی افزود: طرح‌های معرفی شده به بانک  در 15 روز اخیر یک هزار و 172 طرح به مبلغ 361 میلیارد ریال به یک هزار و 309 طرح به مبلغ 374 میلیارد ریال و طرح‌های عقد قرارداد 481 طرح به 602 طرح به مبلغ 153 میلیارد ریال که 10 میلیارد ریال از طرح‌های استان مصوب شده که فرایند خوبی اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در پایان اذعان داشت: یکی از دستاوردهای دولت دهم در بخش کشاورزی ظرفیت‌سازی بسیار خوب و نگاه ویژه به بخش کشاورزی در طی 33 سال گذشته است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول