اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

ایران پیشقراول تحقق ارزش‌های الهی در جهان است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نظام جمهوری اسلامی تنها نظام موجود در دنیاست که همواره در راستای تحقق اهداف الهی گام بر می‌دارد.

ایران پیشقراول تحقق ارزش‌های الهی در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی ظهر امروز در هشتمین گردهمایی کارشناسان انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در شهرکرد، اظهار داشت: اگر مقرر باشد جهت‌گیری برای انقلاب در نظر گرفته شود این جهت‌گیری باید بر پایه اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد تا بستر تحقق این اهداف در جامعه بیش از پیش فراهم شود.

وی افزود: ایران برای تحقق اهداف و آرمان‌های الهی بود که قیام کرد، همانگونه که امروز مشاهده می‌شود نظامی که در این کشور شکل گرفته نظام جمهوری اسلامی است، تنها نظام موجود در دنیا که همواره در راستای تحقق اهداف الهی گام برداشته است.

عنابستانی جمهوری اسلامی ایران را الگوی تمام کشورهای دنیا معرفی کرد و گفت: موج از دریا و اقیانوس برمی‌خیزد، اگر قرار باشد اتفاقی در کشور تحقق یابد باید در سطح کل کشور فراگیر شود و نه تنها در یک استان، زیرا تنها در این صورت است که نتایج مثبت آن را به نظاره خواهیم نشست.

استاندار چهارمحال و بختیاری نظام جمهوری اسلامی ایران را دریچه خروج از ظلم معرفی کرد و افزود: اگر بخواهیم فضای دنیا را با اهداف انقلاب همراه کنیم باید در ابتدا نقایص و ضعف‌های مدیریتی در کشور برطرف شود تا بتوانیم به این هدف و آرمان جهان شمول دست یابیم.

وی رتبه علمی ایران در تولید علم را در سطح جهان 16 اعلام کرد و گفت: ایران با وجود شرایط بسیار خاصی که در آن قرار گرفته است 11 برابر متوسط حرکت علمی دنیا به سمت قله‌های علمی در حرکت است، به طوری که مشاهده می‎شود در برخی از حوزه‌ها از جمله علوم نفتی رتبه نخست دنیا را به دست آورده است.

عنابستانی تصریح کرد: این در حالی است که فرهنگ مطالعه در کشور نهادینه نشده است، به طوری که به لحاظ سرانه مطالعه در کشور از بسیاری از شاخص‌های استاندارد جهانی عقب هستیم.

نماینده عالی دولت در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم در تولید علم حرف نخست را در جهان بزنیم و از این کشور به عنوان یک مرجع علمی دنیا نام برده شود که مردم ایران مطالعه را در اولویت قرار دهند.

وی تأکید کرد: برنامه‌ریزی بر اساس ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی کشور و تبلور استعدادهای جوانان در تمام حوزه‌ها از دیگر الزاماتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

هشتمین گردهمایی کارشناسان انجمن کتابخانه‌های عمومی کشور از امروز 19 شهریور ماه جاری با حضور معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول