اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان:

دشمن می‌خواهد شعر اصیل ایران را به ابتذال کشاند

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان گفت: تلاش جدی امروز دشمنان به ابتذال کشاندن شعر اصیل و غنی ایران اسلامی با عنوان‌های شبیه غزل پست مدرن است.

دشمن می‌خواهد شعر اصیل ایران را به ابتذال کشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسن رضانیا بعد از ظهر امروز در مراسم همایش استانی میررضی‌‌ آرتیمانی‌ در مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی تویسرکان اظهار دشت: نشست‌ها و هم‌اندیشی‌های ادبی کارشناسانه مفاخر و اندیشمندان این عرصه در حوزه‌های مختلف در قالب همایش‌ها، باید تجلی روح شعر اصیل الهی، انقلابی و اسلامی را در پیکره اجتماع زنده کند.

وی تأکید کرد: آنچه که شعر انقلابی و دینی ما در گفتمان اصلی انقلاب اسلامی نیاز دارد میدان‌‌داری شعر در راستای ترویج گفتمان اصیل انقلاب اسلامی ایران است، چرا که جدایی از این مهم، بستر و زمینه ابتذال و انزوا را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار تویسرکان افزود: تلاش جدی امروز دشمنان به ابتذال کشاندن شعر اصیل و غنی ایران اسلامی با عنوان‌های شبیه غزل پست مدرن است.

وی با تأکید به اینکه شما فعالان در عرصه ادبیات و شعر مراقب باشید امروز جریان‌های به عنوان ناتوی فرهنگی در عرصه شعر ما ورود پیدا کرده‌اند، ابراز داشت: دشمنان در یک برنامه مدون با تفکیک حوزه، فعالیت خود را در مؤلفه‌های و فرقه‌های متفاوت نظیر بهائیت، وهابیت و لژهای ماسونی برای نفوذ به عرصه فرهنگی کشور با سرمایه‌گذاری‌ کلان و  تلاشی وافر به عنوان سرفصل کاری خود قرار داده‌اند.

رضانیا مقالات و پژوهش‌های ارسالی به همایش استانی میرر‌ضی ‌آرتیمانی را یادگاری ادبی ارزشمند در راستای به قلم کشیدن دینداری شاعر عالم و عارف قرن دهم تویسرکانی دانست و اظهار داشت: با مطالعه زندگینامه فردی و اجتماعی آرتیمانی در بستر‌های هنجار و ناهنجار جامعه عصر خود، می‎‌توان به جد گفت میررضی ‌آرتیمانی یک عالم و عارف دین‌دار بود.

وی در پایان تأکید کرد: آنچه میررضی را به این جایگاه و ماندگاری در سال‌های متمادی رسانده، سوز دین، گداز معنویت و ارتباط شاعر نامی تویسرکانی عصر صفوی با خداست و همین امر مهم هم سبب شد ساقی‌نامه او را به معجون و اعجازی بی‌بدیل برای زمان‌ها و دوران‌های مختلف تبدیل کند.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول